Rimdalens Kennels forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Jaktåret 2011 med Älgjakt samt grisjakt

4 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Jaktåret  2011 med Älgjakt samt grisjakt - Sida 2 Empty Sv: Jaktåret 2011 med Älgjakt samt grisjakt

Inlägg  Håkan sön dec 04, 2011 4:55 pm

Nu e han förjävlig!! Han jaga i lördags och idag!! Igår vart det bara gris i båda såterna.Har inte upplevt han så ihållande på gris, som i år;)Hade grisen på 20m, och kunde inte urskillja grishuvud och mosse!!! Twisted Evil Helvete!!! Idag så hade han koll på vilket vilt som var attraktivt :!Raka ben och nos i vädret!! Jagade älg i tre timmar med gångstånd förbi pass skyttarna 2.5 km från släpp Dog Han e underbar som älghund!! Satans he....te att inget vart skjutet! Och då menar jag bekräftelse på fällt vilt Very Happy Vilket jobb han gör!Och han ligger nu i två dagar Smile

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Jaktåret  2011 med Älgjakt samt grisjakt - Sida 2 Empty Sv: Jaktåret 2011 med Älgjakt samt grisjakt

Inlägg  Håkan sön dec 04, 2011 10:08 pm

Och nästa helg går inte av för hackor!!Pratade med Janne(jaktansvarig på Hargs Bruk) i fredags.Han har sparat de bästa såtarna till "tack jakten" nästa helg.

10-11 december Very Happy

Förra släppet och enda släppet mot Löhammarsjön så hade Sara,Calle ekström mellan 40-50 grisar framför sig Wink denna såt kommer att ingå nästa helg.

Måste ladda upp mer ammo till nästa helg,sen får vi se hur det går att ha "Respektive i samma torn Stop

Herregud hur ska detta sluta Bertan!! Shocked Shocked

Toni Very Happy Very Happy så mycket värme i tornet med käresta Very Happy Så du kommer definitivt INTE frysa!!!

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Jaktåret  2011 med Älgjakt samt grisjakt - Sida 2 Empty Sv: Jaktåret 2011 med Älgjakt samt grisjakt

Inlägg  Andreas/Laska mån dec 05, 2011 9:18 pm

Det är roligt att det går bra för er. En bra drivande hund gör det ju lite roligare för dom som sitter på pass Very Happy Lycka till nästa helg när ni har tack jakten.

Andreas
Andreas/Laska
Andreas/Laska

Antal inlägg : 110
Join date : 10-05-18
Ort : Vetlanda

Till överst på sidan Gå ner

Jaktåret  2011 med Älgjakt samt grisjakt - Sida 2 Empty Sv: Jaktåret 2011 med Älgjakt samt grisjakt

Inlägg  Andreas/Laska fre dec 09, 2011 10:25 pm

Hur har det gått med nya gps:en? Är nyfiken för funderar på en själv...
Hoppas ni får det bra på tack jakten!

Andreas
Andreas/Laska
Andreas/Laska

Antal inlägg : 110
Join date : 10-05-18
Ort : Vetlanda

Till överst på sidan Gå ner

Jaktåret  2011 med Älgjakt samt grisjakt - Sida 2 Empty Sv: Jaktåret 2011 med Älgjakt samt grisjakt

Inlägg  Håkan lör dec 10, 2011 12:33 am

Jajjemän Very Happy Blir säsongstart på söndag!! Halsbandet köpte jag ju på "Swepoints drive" 3900 kr istället för 7900kr Very Happy Idag först så köpte jag "Sony Ericsson Xperia Active" 3000kr med års abonemang(499kr) samt telia kontantkort till halsbandet. Bertan och Toni hade det stora tålamodet att "få igång mig" med telefon samt halsband.Och även få in Bertans hundar samt annat i min telefon Very Happy Tackar!!! Jävlar Andreas och Danne !!! Very Happy Very Happy vilken jakt det blir i morgon bitti!!Gris och älg samt Kron!! Nästa år så är ni välkomna fler än den enstaka samjakten det vart i år.Då ses vi på Tackjakten tillsammans i Harg hoppas jag. Wink Första såt: "Sanda" helt utan jakt på den marken som första jakt i år. "Hägnet" :Gris och Kron!!!!Då det skjutits många dov spetsar så är de fredade i hägnet. Löhammarsjön: oj oj oj hundförarna beskrev denna såt med att!!: Trodde inte att det fanns så mycket gris som det faktiskt fanns där!!!! Calle Ekström,Sara från Dalarna:Vi hade 40-50 gris framför oss men ?? Vad ska vi göra!!?? Lördag sitter jag och Paola på pass och njuter!!! Söndag så går jag och Emir och de hundförarna som suttit på pass på Lördagen, och försöker bjuda tillbaka till hundförarna för Lördagens jakt Very Happy Very Happy Very Happy På lördagen så blir det kvällsmiddag med så mycket läsk du orkar till småtimmarna Rolling Eyes Rolling Eyes

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Jaktåret  2011 med Älgjakt samt grisjakt - Sida 2 Empty Sv: Jaktåret 2011 med Älgjakt samt grisjakt

Inlägg  Andreas/Laska lör dec 10, 2011 1:10 am

Så framåt söndag så har du kanske ett utlåtande om gps:en Very Happy Jag har tittat på xperia active eller motorola defy som mobil till gps:en

Ha en riktigt bra helg nu och vi andra sitter nyfiket här och väntar på att du ska berätta om detta sen Very Happy

Andreas
Andreas/Laska
Andreas/Laska

Antal inlägg : 110
Join date : 10-05-18
Ort : Vetlanda

Till överst på sidan Gå ner

Jaktåret  2011 med Älgjakt samt grisjakt - Sida 2 Empty Sv: Jaktåret 2011 med Älgjakt samt grisjakt

Inlägg  Håkan mån dec 12, 2011 2:04 pm

Jaha ja då har vi haft Tack jakten på Hargs Bruk.Vi var 26 inbjudna.Drevfolk samt hundförare med respektive så blev vi 46 gäster på kvällen.Vi bjöds på riktigt god mat och mycket gott att dricka till maten.

Ett riktigt bra gäng och det vart mycket skratt över de historier och tal som (tvingades fram Very Happy ) och fick hållas av de skyttar som man ansåg skulle förtydliga sitt fällda byte och hur det gått till in i den minsta detalj. Very Happy Very Happy

och det blev även mycket sång till maten.

Lördagen så sköts det de sista två vuxna hondjuren på älg samt en kalv,11 grisar och 2 rådjur.Grattis Bertan till de skjutna grisarna för hunden.

Söndagen så sköts det 10 grisar samt 2 rå men herregud så mycket gris det var nere i Löhammarsjön men jag tror nästan att det var ännu värre på Murarudden ute på Fagerön.

Tittade man på foderplatserna så var det fruktansvärt mycket spår och alla var överens om att de aldrig sett något värre.

Men grisarna fick stötas från ståndet och gick bara 50- 60 meter så stod det stilla igen.På igen och så stod det stilla och man såg ju grisen ligga på 10m och trycka innan man fick lös den.Jag har kunnat skjuta bra många grisar på stånd om jag haft den möjligheten det kan jag försäkra.

Många grisar valde ju som vanligt att ta sig ett dopp istället och svalka av sig när det hettade till.

Skyttarna berättade efter såten att de hade gris framför sig i grantätningen och hörde hur grisarna grymta men de kom aldrig ut ur den.

Och inte nog med det, under såten så såg de flera grisar gå in framför dem men ingen kom åt dom.

En mycket trevlig jakthelg och ser fram emot nästa år igen.

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Jaktåret  2011 med Älgjakt samt grisjakt - Sida 2 Empty Sv: Jaktåret 2011 med Älgjakt samt grisjakt

Inlägg  Andreas/Laska mån dec 12, 2011 3:44 pm

Lät spännande! Alltid roligt när det finns mycket gris att jaga Very Happy

Hoppas att man blir inbjuden som hundförare nästa år och att man kan följa med då för det är ena riktiga gris marker där Twisted Evil

Andreas

Andreas/Laska
Andreas/Laska

Antal inlägg : 110
Join date : 10-05-18
Ort : Vetlanda

Till överst på sidan Gå ner

Jaktåret  2011 med Älgjakt samt grisjakt - Sida 2 Empty Sv: Jaktåret 2011 med Älgjakt samt grisjakt

Inlägg  Håkan tis dec 13, 2011 12:44 am

Självklart är du välkommen Andreas, och du har ju gjort bra reklam för dig där i år oxå så det är nog inga problem.

Synd att du har så långt att åka bara.Är väldigt nöjd med Swepointen och Garmins jävla frågetecken, där hunden var senast är idag historia. Wink

Jag avlivade den med ett fångskott i displayen. Twisted Evil

Lite kul med nya pejlen där man har skall/minut,löpan går från tex grönt till rött när han driver med skall.etc etc.Och de sitter på mitt jobb och ser hur han jagar i Harg Very Happy

Emir ligger på runt 88 skall/minut.

Hur som helst, nu kan han driva till Norrland och jag har koll på han ändå. Very Happy




Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Jaktåret  2011 med Älgjakt samt grisjakt - Sida 2 Empty Sv: Jaktåret 2011 med Älgjakt samt grisjakt

Inlägg  Andreas/Laska tis dec 13, 2011 1:16 pm

Avstånd är inget problem för trevlig och bra jakt Very Happy

Men går det att följa hunden med snabb uppdatering av spår som det gör på garmin? Måste suga en del ström ur mobilen? Köpte du till kartor och vilka i så fall?

Att ha skallindikator är ju ett väldigt stort plus när hunden tar upp så långt bort att man inte hör ibland.

Jag skaffade ju twig hunter precis när den kom ut. Samma koncept men fan så mycket sämre. Men utvecklingen har ju som tur är gått framåt på 4-5 år

Just nu är det lite ansträngt i min ekonomi när jag har haft så mycket veterinär kostnader. Men ska se om jag inte kan lösa det ändå. Vore ju en bra idé att passa på nu när det är bra pris.

Andreas
Andreas/Laska
Andreas/Laska

Antal inlägg : 110
Join date : 10-05-18
Ort : Vetlanda

Till överst på sidan Gå ner

Jaktåret  2011 med Älgjakt samt grisjakt - Sida 2 Empty Sv: Jaktåret 2011 med Älgjakt samt grisjakt

Inlägg  Håkan tis dec 13, 2011 2:35 pm

Inga problem Andreas med uppdateringen!!

Vi snackar om sekunder och med ifråga om strömförsörjningen så har du ju uppladdningsbara batterier i pejlen och jag har ju även bil laddare som jag jackar i om det behövs.

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Jaktåret  2011 med Älgjakt samt grisjakt - Sida 2 Empty Sv: Jaktåret 2011 med Älgjakt samt grisjakt

Inlägg  Daniel Lindgren tis dec 13, 2011 8:39 pm

Ja Håkan Janne berätta att de utfodrade 110 ton foder per år bara för grisarna så jag förstår att det såg galet ut på åtlarna Very Happy. Fan har du skrotat din Garmin???? Har du den kvar har jag en spekulant! Vad var det du inte gillade med den? Uppdaterade du både pejl och halsband Very Happy ? Har en teleskopantenn till min som jag får in signalen på 7km testad sträcka Razz. Ja boys, Harg var något jag sent glömmer. Tänker på den jakten dagligen och som ANdreas sa att det fanns ta mig fan gris överallt Razz, HELT GALET. Man skulle ju döda för ett släpp dr nästa år igen Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy. Ska nog ha ett par Phanner kevlarbyxor nästa gång i hägnet så jag kan utmana min motståndare en gång för alla.

Som sagt Lovit löper så nu blir det spår och eftersök ett tag. Katterna hemma får duga så länge........

Daniel Lindgren

Antal inlägg : 30
Join date : 11-07-21
Age : 38
Ort : Täby

Till överst på sidan Gå ner

Jaktåret  2011 med Älgjakt samt grisjakt - Sida 2 Empty Sv: Jaktåret 2011 med Älgjakt samt grisjakt

Inlägg  Andreas/Laska tis dec 13, 2011 9:25 pm

Ja det är ju nackdelen med mycke vilt. Det är dyrt att fodra dom när det är snö...
Tror dom stela byxorna kommer vara ivägen om du ska klättra i träd igen Twisted Evil

Andreas
Andreas/Laska
Andreas/Laska

Antal inlägg : 110
Join date : 10-05-18
Ort : Vetlanda

Till överst på sidan Gå ner

Jaktåret  2011 med Älgjakt samt grisjakt - Sida 2 Empty Sv: Jaktåret 2011 med Älgjakt samt grisjakt

Inlägg  Håkan ons dec 14, 2011 1:17 pm

Tja Danne och Andreas

Ang uppdateringen Andreas så är den mycket snabbare än Garmin.När jag och bertan gick ihop på Harg så hade jag hunden nära en väg,trodde jag men den hade redan passerat vägen enligt Swepointen.Och det visade sig stämma.

Inget vidare när man ska genskjuta hunden vid farliga vägar.

Danne köp in dig på "Televerkets" stolpskor istället! Very Happy

I helgen blir det hemmamarken igen,lörd och söndag.Har hondjur och 2 kalvar kvar.

De jagade på vårat förra helgen hade lånat in en gråhund då jag var på Harg.Flera ko kalv ekipage men inget skjutet.Kanon då finns dom kvar till Emir.

På onsdag så vart Bertan och jag inbjudna till en riktig kanon mark i Harg,2000 hektar .Det är Yngves jaktmark, som tidigare var föreståndare på Hargs Bruk(1970-1994) tror jag det var.

Carl Pheiiff tog över Harg efter han. Och idag är det alltså Agge Augustsson.

Det ser jag verkligen fram emot!! Very Happy Very Happy

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Jaktåret  2011 med Älgjakt samt grisjakt - Sida 2 Empty Sv: Jaktåret 2011 med Älgjakt samt grisjakt

Inlägg  Håkan mån dec 26, 2011 2:29 pm

Idag var det jakt på hemmamarken igen.Emir fick upp älg direkt efter släpp och drev dessa bort från mig.Men efter c:a 800 m så vände det upp rakt emot mig.Jag ser hur han kommer med ko och dubbelkalv c:a 60-70 m från mig inne i skogen.Jag meddelade detta på radion till de två skyttarna.Jakten gick runt mig och sedan iväg i samma riktning som i början av jakten.Hur som helst så sköt en av killarna ena kalven efter c:a 1 timmes drev.29 älgen och 6 älgen i år.

I morgon kör vi vidare på en vuxen och en kalv.Kanske kommer nr 30 i morgon Very Happy

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Jaktåret  2011 med Älgjakt samt grisjakt - Sida 2 Empty Sv: Jaktåret 2011 med Älgjakt samt grisjakt

Inlägg  Andreas/Laska ons dec 28, 2011 11:39 pm

Han är ju världens jaktmaskin den där =) Det är ju väldigt bra att kunna skjuta så många älgar för honom. Very Happy

Andreas
Andreas/Laska
Andreas/Laska

Antal inlägg : 110
Join date : 10-05-18
Ort : Vetlanda

Till överst på sidan Gå ner

Jaktåret  2011 med Älgjakt samt grisjakt - Sida 2 Empty Sv: Jaktåret 2011 med Älgjakt samt grisjakt

Inlägg  Håkan fre dec 30, 2011 1:52 am

Den här veckan så har vi jagat Mån,tis och torsdag med Emir på hemmamarken och i onsdags så var Bertan över med gråhunden.Upptag på älg
varje gång i de två såtar vi kört /dag.Måndags har jag berättat om.

Men inget mer skjutit pga det varit fel djur,tjurar (6 taggaren för 7-8 gången) 4taggare,cykelstyren, you name it !!

2-3 timmars jakt och sedan kommer då älgen,"hornper" Neutral fan!Men men så är det ibland och vi har haft ko/kalv oxå men det har inte stämt i skottögonblicket eller så har de gått undan.Kort sagt en helt vanlig jaktdag. Smile

Sedan i Oktober så har vi bara gått tom på älg i två såtar och då jagade han gris hela dagen och det sköts då gris för han.

Bertan kom ju i onsdags och då var det full fart på både hund och älg med ståndskall,gångstånd men ingen kom tyvärr åt heller då någon älg.Det var svårt att komma riktigt nära älgen då det var lite påfruset i marken.Kul med en ställande hund för omväxlings skull och man fick vara pass skytt för första gången på 6 år Very Happy Very Happy .Jävligt duktig trots sina 2.5 år och då ska ju gråhundarna vara lite sena enligt andra. Rolling Eyes

Idag vart det jakt på två älgar som delade på sig och vad kommer upp på skytt 1.7 km ifrån mig!? Jo älg med bananer på skallen,är man förvånad?

Sedan är det jakt på den tjuren runt vår mark i 2,5 timme och den passerar samtliga generalpass och c.a 3 mil i avlagd sträcka Twisted Evil

Men nu blir det lugnt till nästa helg, tror jag Wink



Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Jaktåret  2011 med Älgjakt samt grisjakt - Sida 2 Empty Sv: Jaktåret 2011 med Älgjakt samt grisjakt

Inlägg  Håkan lör jan 07, 2012 12:57 am

I morrn så kör vi på med älg på hemmamarken.Hondjur och kalv kvar men diskutionen är igång.

Ska vi verkligen skjuta en ko ,kviga när vi har så många tjurar på marken.

Och tjurar som "inte" vinner några fina hondjur!Vi har ju 4 -6 taggare som vi släppt hela hösten och det drösar med pinntjurar,banantjurar etc etc.Är det rätt att skjuta en fin ko,kviga när man har dessa tjurar på marken?!!

Vi får se vad som händer i morrn men en sak är säker !!!

Jag har aldrig skjutit en fin ko och kommer aldrig att skjuta heller!!

Jag har haft på mig, men jag släpper kategoriskt!!

Jag har skjutit 17 älgar sedan år 2000 på hemmamarken, och ett år skjutit 5 av 6 tilldelade älgar men då har jag oxå släppt hondjur trots klartecken!

Nån jävla ordning får det vara!! Twisted Evil

Rapport i morrn:


Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Jaktåret  2011 med Älgjakt samt grisjakt - Sida 2 Empty Sv: Jaktåret 2011 med Älgjakt samt grisjakt

Inlägg  Håkan lör jan 07, 2012 7:32 pm

Idag så släppte jag Emir i den norra sidan av jaktmarken och till en början så var det ganska lugnt.Inga spår alls av varken gris eller älg.Men sen fick han tag i ko/kalv vilket jag rapporterade på radion.Han drev detta ekipage från kl 0930 -1330.Ståndskall,gångstånd förbi mig på 160m ute i en mosse.Jevlar va han jobba på dessa älgar men ingen kom åt att skjuta.Nya tag i morrn igen,jävlar vilken vrångskalle han är Very Happy

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Jaktåret  2011 med Älgjakt samt grisjakt - Sida 2 Empty Sv: Jaktåret 2011 med Älgjakt samt grisjakt

Inlägg  Andreas/Laska lör jan 07, 2012 9:53 pm

Ja har man inte känt massor av goda lukter från olika spår gäller det ju att hålla i när man får tag i nått =)

Andreas
Andreas/Laska
Andreas/Laska

Antal inlägg : 110
Join date : 10-05-18
Ort : Vetlanda

Till överst på sidan Gå ner

Jaktåret  2011 med Älgjakt samt grisjakt - Sida 2 Empty Sv: Jaktåret 2011 med Älgjakt samt grisjakt

Inlägg  Håkan sön jan 08, 2012 5:36 pm

Idag så körde vi på med älg på schemat.Jag hade mycket gris spår och bök där jag gick ut så jag fick i stort sett bogsera Emir bort från de spåren.

Jag gick upp mot rågången till grannmarken c.a 800 m från bilen.

När jag kommer ner till ett kärr,vet inte hur många gånger jag stött älg eller fått upptag där.

Så ser jag en älg travar iväg söderut.Jag släpper Emir och han har ju sprungit med nosen i vädret ganska länge vi det här laget.
Han far iväg som en skottspole och det blir jakt direkt men han tar en annan älg en den jag såg.

Jakten går in på grannmarken c:a 1 km men sen släpper han!?

Aldrig varit med om att han släppt så tidigt men förmodligen så gick det väldigt fort då och han kom väldigt långt efter.
Jag ser han tar löpan tillbaka och förstod att han hade koll på att det fanns mer älg i upptaget.Jag meddelar att han är på väg tillbaka på radion och att han garanterat kommer att ta älgen jag såg.

Jag ser hur han kommer som en raket och tar an den andra löpan.

C.a 1.1 km bort från mig så blir det jakt igen och han driver den älgen i en cirkel runt mig och sen ser jag att jakten går rakt emot mig.När jag står där och lyssnar så hör jag hur det brakar i sjön 300 m ifrån mig i sydlig riktning?

Jag ropar i radion att det är fler älgar i såten och pass upp.Jag tittar på pejlen men Emir styr inte ner i den riktningen utan kommer norrifrån mot mig.Skytten 500 m ifrån mig bakom sjön, ser en ko komma mot han, men medans han kollar så att inte kon hade kalv så missar han skott tillfället och kon får gå.

Hur som helst så ser jag en älg kommer och ska runda mig på 60-70 m och jag hör Emir skallar i bakgrunden.Jag skjuter älgen när den stannar till och den stapplar och vinklar när den kommer upp mot mig för att sedan gå omkull.Emirs 30:de älg och min andra älg för i år på drev för Emir, så jävla kul att skjuta för sin egna hund. Very Happy

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Jaktåret  2011 med Älgjakt samt grisjakt - Sida 2 Empty Sv: Jaktåret 2011 med Älgjakt samt grisjakt

Inlägg  Henrik mån jan 09, 2012 9:00 am

Grattis Håkan och grattis även till Emirs trettionde älg.
Henrik
Henrik

Antal inlägg : 70
Join date : 10-03-06
Age : 57
Ort : Degerfors

Till överst på sidan Gå ner

Jaktåret  2011 med Älgjakt samt grisjakt - Sida 2 Empty Sv: Jaktåret 2011 med Älgjakt samt grisjakt

Inlägg  Håkan tis jan 10, 2012 10:55 pm

Tackar Henrik

Jag tar hund och åker ut på jaktmarken i morgon oxå,har man ledig vecka så har man Smile

Vi är några stycken som är lediga ändå och vi försöker få tag i någon gris.Men jag hade ju färska älgspår i snön från inatt,Ko/dubbelkalv och får han tag i de så smäller det naturligtvis.Vi har ju en kalv kvar Very Happy

Vill ju igentligen inte störa nu när jag ska försöka skjuta STORGALTEN

på torsdag men det är som det är.

Vi har ju skjutit två riktigt stora galtar på marken 83 kg slaktvikt och 78 kg slakt.

C:a 160 kg levande vikt

Och jag lovar jag har jämnfört på tidigare kort från åtelkameran!!

Den här e stor!!! Är på åteln varje dag nu och igår, redan kl 20 30 och var kvar till kl 0030 !! Klart det är ju mörkt redan kl 1600 men ändå. Wink

Den jagar bort sugga med 5 årsgrisar varje gång och efter en timme så är dom tillbaka och tar det som blir över på åteln.

Betarna sticker ut en bra bit i klass med den jag sköt på 83kg.Den hade betar på 20.5 cm så nu e man laddad Shocked

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Jaktåret  2011 med Älgjakt samt grisjakt - Sida 2 Empty Sv: Jaktåret 2011 med Älgjakt samt grisjakt

Inlägg  Håkan sön jan 22, 2012 12:20 am

Gris samt älgjakt idag med Bertans samt Emir på hemmamarken.Riktigt bra drevjakter och en gris skjuten, men herregud om pass skyttarna var det minsta på tårna!!

Ståndskall,gångstånd och drev och faaan så svårt det ska vara att komma till skott Very Happy

I morgon blir det Hargs jakt och SCA:s styrelse jakt,samling kl 0830 och då kör vi vidare!! Shocked


Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Jaktåret  2011 med Älgjakt samt grisjakt - Sida 2 Empty Sv: Jaktåret 2011 med Älgjakt samt grisjakt

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet