Rimdalens Kennels forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Bodas Diplomerade test,kontra SKK:s vildsvinsprov drivande!

2 posters

Gå ner

Bodas Diplomerade test,kontra SKK:s vildsvinsprov drivande!  Empty Bodas Diplomerade test,kontra SKK:s vildsvinsprov drivande!

Inlägg  Håkan lör jan 14, 2012 12:45 pm

Det man kan säja är ju att: Diplomerade hundar med "GK" i hägnet i Boda har ingen som helst betydelse för aveln inom SSKK.Då de bevisligen inte duger något till i jaktproven.Gå in och kolla Hunddata och vildsvinspr Drivande.Här har vi en tik som vart godkänd i Boda!!

SE34765/2010
FANNI VOM HÜBENTAL
T
Slovenský Kopov
2011-12-07
Domare 1
MARKHAGEN LEIF
Domare 2
LARSSON BERTIL
Pris: 0
Sök & upptag: 02
Jaktarbete: KEP
Mod - ståndarbete: 02
Skall: KEP
Lydnad: 05
Kondition jaktlust: 02
Poäng: 11

Blir lite full i skratt då jag tänker tillbaka på en kommentar i Rimdalens forum efter Emirs jaktprov: Hur gick det?!Min artighet mot en mindre förstående människa gjorde att jag försökte förklara hur hela provet avlöpte Wink Och så ser man nu?Vad jag redan visste då i Boda!! Vilket jävla skit de godkänner, och en hund som Emir som sätter press på grisarna och pga det bara får ihop 30-40 sekunder/ drev innan det tar stopp mot stängslet och att det sedan blir slagsmål med grisen. Erfarna grishundar får inte ihop tiden medans oerfarna som skäller "duktigt" 15-20m från grisen ledigt får den tid de behöver!!Men i jaktprovet så tar det stopp tack och lov Rulez

Släpp in en "bra grishund"!! i en sporthall med två grisar!!

Sedan så tar ni tid på dreven innan det blir konfrontation med grisarna Twisted Evil

Där har ni Boda hägn geek

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Bodas Diplomerade test,kontra SKK:s vildsvinsprov drivande!  Empty Sv: Bodas Diplomerade test,kontra SKK:s vildsvinsprov drivande!

Inlägg  Lone Rimdal sön jan 15, 2012 3:25 pm

Har alltid haft den hållning att hägn är viktigt för att kunna se hur nära en hund vågar arbeta på gris och hur mycket förarstöd den behöver. Men sen tar det slut. Ett hägn har inget som helst med jakt eller bevisligen hur duktig hunden är på gris jakt, har sagt det för och säger det igen: Hunden KAN INTE hitta annat i ett grishägn än grisar, det luktar av gris i hela hägnet, så det att "spåra" eller hur hunden söker grisen håller inte.
Det finns bara möjligheten att se hur nära hunden vågar arbeta!
Evt. också att få hunden att våga gå på gris igen efter en konfrontation med vild grisar.

Sen är det ett ypperligt sätt att tjäna pengar på osäkra hundägare.
Lone Rimdal
Lone Rimdal

Antal inlägg : 95
Join date : 10-03-02
Age : 59
Ort : Adelsö. Sweden

http://www.rimdalens.se

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet