Rimdalens Kennels forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Någon bra valp kull på gång?

2 posters

Gå ner

Någon bra valp kull på gång? Empty Någon bra valp kull på gång?

Inlägg  Andreas/Laska mån jan 30, 2012 7:54 pm

Är det någon som vet om en bra valp kull på gång? Och när jag menar bra så är det altså en ren jaktmaskin som jag menar och inget utställnings material. Det är en bekant som har frågat om jag vet om någon bra och han är lika krävande som jag är så det duger inte med någon halvbra parning!

Mvh Andreas
Andreas/Laska
Andreas/Laska

Antal inlägg : 110
Join date : 10-05-18
Ort : Vetlanda

Till överst på sidan Gå ner

Någon bra valp kull på gång? Empty Sv: Någon bra valp kull på gång?

Inlägg  Andreas/Laska sön feb 05, 2012 5:50 pm

Det va som fan. Ingen som avlar på bra kopov nu eller? Och detta gäller ju så klart alla uppfödare som läser. Varken jag eller den som ska ha valpen är ju uppbundna med rimdalens så det går ju bra med vilken uppfödare som helst. Bara det är från bra parning med rätt hundar.

Har endast fått ett tips från Videson som håller på att kollas upp. Ingen annan som vet nått?
Ring mig på 0709609655 i så fall.

Mvh Andreas



Andreas/Laska
Andreas/Laska

Antal inlägg : 110
Join date : 10-05-18
Ort : Vetlanda

Till överst på sidan Gå ner

Någon bra valp kull på gång? Empty Sv: Någon bra valp kull på gång?

Inlägg  Håkan sön feb 05, 2012 10:11 pm

Det där du sa om utställning Andreas gör ju att alla tikar faller utanför ramen.Det finns helt enkelt ingen tik i Sverige som gjort ett riktigt jaktprov.Väldigt få äldre tikar,7-8 år nu. Och då menar jag i Slovakien,Tjeckien.Om du Andreas, hade än kanontik som du vet är jääävligt duktig. Smile Skulle du då inte ta chansen att visa upp din duktiga tik på de Internationella Elitproven,MAR(Memorial Andrea Renchu) i Slovakien eller Tjeckiens högsta jaktprov. Jag har som sagt sett en unghund på Youtube,Nosa heter tiken.Hon kanske kan utvecklas om allt går bra, till än av de bättre tikarna. Rätt intresse,snabba återgångar,intensiv,och framför allt, håller i grisen!!! Smile Titta lite på henne Wink

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Någon bra valp kull på gång? Empty Sv: Någon bra valp kull på gång?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet