Rimdalens Kennels forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Rasansvar!

4 posters

Gå ner

Rasansvar! Empty Rasansvar!

Inlägg  Britta tor mar 11, 2010 12:42 pm

Hej Lone,
Jag känner mig väldigt stolt över att vi har en hund som kommer från just DIN kennel. Det känns väldigt bra att veta att hundens uppfödare är seriös och gör allt den kan för att bibehålla rasen som den ska vara och är noga med att hundarna är meriterade. Att påstå att du köpt din meriter eller att du utnyttjat kvinnliga tjänster är fruktansvärt lågt och sådana kommentarer hör hemma i sandlådan. Vi kommer i alla fall fortsätta att rekommendera just dig och din kennel!

Britta

Antal inlägg : 8
Join date : 10-03-11

Till överst på sidan Gå ner

Rasansvar! Empty Sv: Rasansvar!

Inlägg  daniel tor mar 11, 2010 7:31 pm

Hmm såna uttalanden hör inte hemma i sandlådan heller snarare i kattlådan om ens det synd om katten och ha sånt skitsnack på toan,för katten är ju inte så låg i rang ens.
Mvh daniel och sigge
daniel
daniel

Antal inlägg : 67
Join date : 10-03-04
Age : 53
Ort : sorunda

Till överst på sidan Gå ner

Rasansvar! Empty Sv: Rasansvar!

Inlägg  Håkan lör mar 13, 2010 1:42 am

Kan bara säja att tyvärr för rasen så satsar SSKK på kvantitet medans du Lone och jag och Emir väljer KVALITET!!

Avelsrådet i SSKK samt styrelsen gör som strutsen, när obekväma frågor och ifrågasättande av deras ideologi för rasens bästa kommer i fråga.

Patetiskt Evil or Very Mad

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Rasansvar! Empty Sv: Rasansvar!

Inlägg  Lone Rimdal lör mar 13, 2010 11:57 am

JA, jag är chockad, men är glad att jag fick allt dokumenterat
Jag fatter ingenting av SSKKs resonnement, en av hundarna har till och med en kronisk och genetisk sjukdom, men det får bli en fråga som SKK får svara på.
Jag kan inte heller förstå att andra uppfödare som jag tidigare har ansett vara seriösa kan låta sin hund gå i avel med hänsyn till hälso historik, man gör allt för att låta den gå i avel istället för att konstatera att man har en otroligt fin och god hund och då vara glad för det. No
Jag har också en go, fin och otroligt duktig hund, men måste konstarea att den INTE skall gå i avel.
Flera har frågat om de kan få para med en av mina hanhundar, han är en fin hund, jagar numera bra, har bra HD B, meriterat på spår, men om jag skall ta mitt ansvar och se kritiskt på hunden, om han kommer tillföra rasen något bra, kommer han inta att få gå i avel!
Alla kan göra misstag, men det som SSKK håller på med nu är rent självmord för rasen! Sad
Lone Rimdal
Lone Rimdal

Antal inlägg : 95
Join date : 10-03-02
Age : 59
Ort : Adelsö. Sweden

http://www.rimdalens.se

Till överst på sidan Gå ner

Rasansvar! Empty Sv: Rasansvar!

Inlägg  Håkan lör mar 13, 2010 2:34 pm

Jag hoppas att du kommer att informera dina kontakter i Slovakien ang detta.
Vi har ju haft en tidigare som velat köpa valpar från Slovakien men som blivit ansedd som oseriös och helt enkelt fått nobben därifrån.

Att man i Sverige inte ens har lagt upp en Avelsbas liknande den i Slovakien.Denna bas skall ju vara ett mål för alla hundägare att sträva efter.Vilket det i dagsläget INTE finns någon anledning att göra då man avlar på vad som helst.

Här har man från SSKK tidigare ringt upp och skällt ut dessa tikägare som tagit kull utan meriteringar.Så pass att barnet i familjen inte längre ville svara i telefon.SKAMLIGT

Och nu gör man samma sak själva utan fullständiga meriteringar Evil or Very Mad

Kan bara säja att naturligtvis skall man inte på någotvis betala fullt pris för dessa valpar.Hur skall dom kunna motivera det?!!
Omeriterade och blandrasvalpar är det samma pris på enligt mig:3000 kr.

Mer skulle i varje fall inte jag betala för grisen i säcken!!!

Det är ju meriteringarna som är värdebeviset för mig som valpköpare.Och det blir kanske i varje fall två riktigt bra hundar /kull trots det.

Nu skall man ju inte på någotvis döma ut dessa kopovs, som man tar kullar på.

Felet kanske ligger helt hos deras hundförare som inte klarar av att meritera sina hundar.

Och det är ju en helt annan sak. Wink

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Rasansvar! Empty Sv: Rasansvar!

Inlägg  daniel sön mar 14, 2010 9:35 pm

nja köpa grisen i säcken för man köper en blandras vet jag väl knappast man kan säja Very Happy
Köper man en blandras med bra jaktlinjer så brukar hundarna funka alldeles utmärkt hehe.
Vet det var renrasiga grishundar här och jaga men dom hitta inget men sigge hitta gris en halvtimme efter dom gått igenom samma område???
Själv gick jag där för dom hade inte hittat nåt så då tänkte jag bra då kan han vara lös utan han drar iväg chi fick jag haha.
Tog typ 10min på promenaden så stack han och drog upp 3grisar i granplanteringen,dom hade inte set en gris på hela dagen dom som jaga eller hört ett skall ens hmmm konstigt tycker jag iallafall.
Men som sagt finns dom som vill ha renrasigt och dom som vill ha blandras själv förredrar jag blandras tycker det är lugnast så slipper jag fladra runt på utställningar som är det värsta jag vet Very Happy
mvh daniel och sigge
daniel
daniel

Antal inlägg : 67
Join date : 10-03-04
Age : 53
Ort : sorunda

Till överst på sidan Gå ner

Rasansvar! Empty Sv: Rasansvar!

Inlägg  daniel sön mar 14, 2010 9:46 pm

Och jag menar inte och vara nerklankande på renrasigt finns mycket bra hundar där med men även grisar i säcken.
Men även bland blandraser finns det bra hundar och grisen i säcken med så är ju typ.
Själv skulle jag exempel vis aldrig köpa en blandrashund om det inte finns jaktmeritermeriter i leden samma med renrasigt är typ ena föräldern jaktlinjer men inte den andra hälften skulle jag aldrig köpa hund därifrån.
daniel
daniel

Antal inlägg : 67
Join date : 10-03-04
Age : 53
Ort : sorunda

Till överst på sidan Gå ner

Rasansvar! Empty Sv: Rasansvar!

Inlägg  Håkan mån mar 15, 2010 1:44 am

Daniel

Det var inte så att jag klanka ner på blandraser överlag utan som du skrev i ditt sista inlägg:

Själv skulle jag exempel vis aldrig köpa en blandrashund om det inte finns jaktmeriter i leden samma med renrasigt är typ ena föräldern jaktlinjer men inte den andra hälften skulle jag aldrig köpa hund därifrån

Det var det här jag menade:meriteringar från jaktprov

Och det gäller både blandisar och renrasiga Smile

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Rasansvar! Empty Sv: Rasansvar!

Inlägg  Lone Rimdal mån mar 15, 2010 8:42 am

Blandras är ofta väldigt bra, men bara första gången man tar en kombination av föräldrar djur, och tyvärr blir de mindre bra från en sådan parning oftast omplacerat till "bara" familjehund, eller avlivat då priset för en blandras inte är så högt. Det finns ingen syfte med utvärdering av jakt, spår, mentalitet osv. men en bra blandras är klart en du hör om! (Hur ofta hör vi inte om Sigge? sunny )

I detta fallet handlar det om att man para trots att man vet att hunden har sjukdomar som är genetisk betingad, då är det inte bara köpa grisen i säcken, men klart att valparna efter den hund antingen får eller för sjukdommen vidare! Evil or Very Mad
Lone Rimdal
Lone Rimdal

Antal inlägg : 95
Join date : 10-03-02
Age : 59
Ort : Adelsö. Sweden

http://www.rimdalens.se

Till överst på sidan Gå ner

Rasansvar! Empty Sv: Rasansvar!

Inlägg  daniel mån mar 15, 2010 11:30 am

Nä som sagt som lone säjer,första blandningen är det jag går på sen när det börjar blandas på blandras och blandras eller blandras och renrasig då kan det börja hända grejor.
Men vet flera som vill para med sigge men jag har sagt nej och kommer så förbli.
Men visst sneglar jag på renrasigt oxå men mäst för tantens skull Very Happy
Så kommer nog någon vad det lider Very Happy sigge måste ha en kompis när gammel hunden lämnar in.
Mvh daniel och sigge
daniel
daniel

Antal inlägg : 67
Join date : 10-03-04
Age : 53
Ort : sorunda

Till överst på sidan Gå ner

Rasansvar! Empty Hej Calle tror du har svarat på fel forum

Inlägg  Lone Rimdal fre mar 19, 2010 2:30 pm

Hej Calle.
Jag tror att det var fel forum du skrev på, går folk in på erat förstår de inte vad det är du svara på, då du har tagit bort det som jag skrev där tidigare. Sen är det jp mitt inlägg ovan du svara på.
Så för att alla skall förstå vad du svara på har jag tillåtit mig att klistra det in här.
Jag kommer inte skriva på det andra forum därför att du polckar bort inlägget om det blir obehagligt för dig, Censor

Här kommer Carls svar till ovan inlägg:


Förklaring till Dispens för hundar som går under 2010 i avel
Moderator: Carl Berg

Kategoriregler Besvara 1 inlägg • Sida 1 av 1
Rapportera detta inläggSvara med citat Förklaring till Dispens för hundar som går under 2010 i avel
av Carl Berg » 10 03 18, 21:09

Det finns ett antal belysningspunkter som jag kommer att nämna i detta inlägg.

Dispens
Avel på 5 årig tik
Kronisk genetisk sjukdom
Styrelsens egna hundar

Dispens för att gå i avel. Avelsrådet vilket har varit jag de senaste åren har viljat ge dispens ett antal gånger får hundar som jag vet jagar. De jag har träffat ute på jakter har varit många gånger medlemmar ur styrelsen.
Kan vara kontroversiellt, Ja.

Men att enbart framhävda deras hundar har ingen vinning på. Det vore oerhört intressant att hör om andra hundar. Hur dom fungerar på jakt. Vilka preferenser man själv m.m. Så avelsrådet kan hitta andra hundar kanske från andra linjer.

Och som ett avelråd är så är det bara ett rådgörande organ. Vi kan inte förbjuda någon att para sin hund om den är omeriterad. Vi har valt att lägga ut alla parningar som vi vet på vår hemsida och där tala om vilka meriter hundarna har och inte har.

Och något självmord på rasen är det inte, som någon har skrivit. De parningar som har skett är efter hundar som har visat jaktduglighet, och inte bara för att man vill ta en kull för att kanske tjäna pengar. (Det gör man inte)

Avel på 5 årig tik

Det är nog riktat till mig personligen. Jag har parat min hanhund Corro med Rimdalens Era kullsyskon till Rimdalens Emir. Hon har tidgare stått i skåne. Eftersom den som hade henna inte tyckte att hon var tillräckligt skarp och i och med det inte la så mycket tid på henne så valde han att sälja henne. Vid samtal med honom så kanske så skulle hon kunna bli bättre hos någon annan. I början så var hon värdelös. Men när hon fick gå ganska många gånger så under hösten så utvecklades hon markant. Hon var med på det enda jaktprov av det nya provet som är framtaget av SSKK tillsammans med SKK i Boxholm. Hon startade inte på provet. Det var andra hundar som gjorde det. Men hon drev gris förbi SKK jakthundskommites ordf. Hon är en otroligt fin tik. Hennes mor Odra fick också sina första valpar enl. SKK när hon var 5 år.

Kronisk genetisk sjukdom

Säkert riktat mot mig också.
Corro har en kronisk sjukdom, ulsurös kolit. "krons syndrom" tror jag att det kallas när människor får det. Det är ärrbildning i ändtarmen.

Detta började med att Corro fick "stövarsjukan" en del av ett ax eller något kapslar sig i kroppen, ven, lunga. I detta fall lungan. Det började med att blev låg och inte vill något. Vetrinär, röntgen. Dom såg en förändring på ena lungan. Det tog 1 vecka och han remiterades akut till Albano i Stockholm, Djursjukhus.
Han var i så dåligt skick så dom kunde inte operera då. Dom fick ge dropp och operera dagen efter. Efter samtal med vetrinär så bestämde jag mig att avsluta hans liv. MEN när han ligger där på operationsbordet så ringer dom och frågar om dom får prova en sak. Öppna upp honom, skära upp lungan och tömma den på var. På ett vilkor fick dom göra det. Inget lidande. 4 dagar efter kom han hem. Antibiotika som kan förstöra magen i månader, kortison resten av livet var domen. Kortisonet slutade vi med efter en månad. Antibiotikan gav honom ulsurös kolit. Dock inga skov på 5år. Han fick även en infarkt i ländryggen vilket gjorde honom helt lam i ett bakben. Detta på grund av stress och medicinering. Efter mycket träning och simmning så var han vid god vigör 12 månader senare.

Att jag vill ta valpar på honom är av ett enda själ. Han jagar stort, länge och jagar rätt vilt vildsvin. Hans mentalitet är mycket bra, en dominant hane som inte behöver mucka överhuvudtaget.

Styrelsens egna hundar

Den frågan har jag svarat på tidigare i detta inlägg.

Men för att förtydliga det hela så önskar SSKK att man under nästa år försöker få fram mark så man kan få till stånd jaktprov.

Sen för att ytterligare belysa jaktprov utomlands. Vi uppmuntrar alla att gå jaktprov både i utlandet och i sverige. Men eftersom det finns ett framtaget prov i sverige så kanske man ska gå det. Vi välkomnar alla som vill dela vår uppfattning om KOPOVS i Sverige.

Den kanske är annorlunda mot hemlandet eftersom vi inte kan/vill/ska jaga som dom gör där. Det skiljer sig en hel del i jaktsätt mellan länderna som har kopovs.



I och med detta så kanske jag Carl Berg har svarat på några frågor.
Ni kan alltid ringa mig på 0704 33 88 20 om Ni vill diskutera något.

Jag välkomnar alla till SSKK.

Carl BergCarl Berg

Inlägg: 23
Blev medlem: 09 05 03, 19:40
Ort: Drottningholm Upp
Lone Rimdal
Lone Rimdal

Antal inlägg : 95
Join date : 10-03-02
Age : 59
Ort : Adelsö. Sweden

http://www.rimdalens.se

Till överst på sidan Gå ner

Rasansvar! Empty Sv: Rasansvar!

Inlägg  Lone Rimdal fre mar 19, 2010 4:07 pm

Hej Calle!
Då vill jag svara dig här och förhoppningsvis få en vettig och konstruktiv dialog här.

Jag vill svara dig med samma punkter som du själv har tagit upp

*Avel på 5 årig tik
*Kronisk genetisk sjukdom
*Styrelsens egna hundar

Citat efter min guru vad beträffar avel Barbro Eklund, som har skrivit flera böcker om avel som jag själv har som hjälpmedel (skulle nästan kalla den min avelsbibel) vid varje parning, utväljelse av tik, hane, under dräktigheten och vid valpningen.

Sen är det inte bara din hund som har en defekt, men det är en annan femmar och inte för din och min diskution här!
Förutom det inhumana i att ta valpar efter en gammal tik, är det också opraktisk, då avkomman efter en sådan anses bli mindre livskraftig och även fåtaligare än efter en tik i sin bästa ålder. En åldrande tik har som regel svårare valpning än en yngre.
En förstegångs tik som är äldre än 3½ år är direkt ulempligt och hon skall inte vara äldre än 7 när hon får sin sista, och då bör hon ovillkorligen ha haft valpar i yngre dar och inte alltför komplicerade valpningar.[/
Så det var kanske inte bara din tik jag hade i tankarna.

Att du referera till Odra
Hennes mor Odra fick också sina första valpar enl. SKK när hon var 5 år.
ser jag bara som ett slag under bältet, du sitter i avelsrådet och har så fint sagt att klubben har så bra kontakt med avelsråden i de andra länderna, då skulle du också veta lite om de hundar som faktisk är importerade till Sverige och vem som har haft valpar i Slovakien innan de blev importerade härtill, den information fick jag av Ferro som var avelsrådsansvaig på min tid i avelsrådet. Förresten Odras uppfödare och tidigare ägare sitter i styrelsen i Slovakiska kopovklubben.
Men som sagt det verkar inte som om att det är den sortens information du är intresserad av, men ändå skall jag informera dig om att Odra har haft valpar innan hon kom till Sverige Very Happy

Det finns inget jag vill mera än att se hundar som kommer ifrån min kennel skall gå i avel, men Era må så vara en duktig jakthund - nu- men hon har som merit öppenklass 3 på utställning. Det räcker inte för mig som bevis på att hon är värdig att gå i avel och använda hennes kullbro Rimdalens Emir eller att hon drev gris förbi SKK jakthundskommites ordf. och att hon är en otroligt fin tiksom merit räcker inte heller.
Du har haft Era i ett år nu, och har haft tid att spårmeritera och utställningsmeritera henne, samt du har tidigare gått tjt- wachtelhundsklubben vildsvinsprov, så varför inte göra om det. Du av alla i SSKK som ansvarig avelsrådet borde vara ett förebild för alla andra.

Kronisk genetisk sjukdom

Söker men på nätet på Timely Corro, får man upp alla möjliga forum där du skriver om hunden och alla han sjukdommar, även på gamla trådar där du skriver att han är jakthund och inte avelshund.
Värre är det dock att man får upp eran egen hemsida och oavsett om det är du eller någon i ditt hushåll som skriver är det offentlig information.

Tyvärr har Zorro varit extremt olycksdrabbad, med långa rehab-perioder som följd. Bla har han opererats för långt gången "stövarsjuka", han har haft en infarkt i ryggen och var då förlamad i ena bakbenet, han har dessutom diagnosen grav kronisk ulcerös colit samt en släng av hypotheros, förmodligen sviter av stövarsjukan. Är dock symptom -och medicinfri nu i skrivandes stund.

Hypotyreos (nedsatt sköldkörtelfunktion)

Sköldkörteln styr via sina hormoner ämnesomsättningen och påverkar många funktioner i kroppen. Hypotyreos, brist på sköldkörtelhormon, förekommer hos många raser. Sjukdomen kan vara medfödd (mycket ovanligt, se nedan) eller förvärvad.

Den vanligaste formen är primär hypotyreos som debuterar hos yngre vuxna djur. Typiska symtom är slöhet, sval och tunn hud, låg hjärtfrekvens och fetma. Sjukdomen kan även ge minskad motståndskraft mot infektioner, inlagringar i hornhinnan och tunn eller dunig päls. Mera sällsynt är hypertrikosis, tjock mattliknande päls vid tinningarna. Denna förändring ses sällsynt hos boxer och irländsk setter.

Hypotyreos förekommer hos ett tjugotal olika raser i andra länder. Enstaka medfödda fall har förekommit hos boxer, riesenschnauzer (i den rasen finns även primär hypotyreos) och skotsk hjorthund. Valparna hade bred skalle och dvärgväxt med kort rygg och krumma ben.

Den vanligaste formen, primär hypotyreos, förekommer i två former: lymfocytär tyreoidit och idiopatisk atrofi. Vanligast är den lymfocytära tyreoiditen, en immunmedierad process i sköldkörteln med ett påtagligt ärftligt inslag. Lymfocytär tyreoidit förekommer hos beagle, borzoi, grand danois, irländsk setter och old english sheepdog. Den idiopatiska atrofin (förtvining utan påvisar orsak) visar ingen speciell rasdisposition.

Från USA och Kanada har visats att 3.200 hundar av en miljon drabbas av hypotyreos. Nio raser var överrepresenterade: airedaleterrier, cocker spaniel, dobermann, dvärgschnauzer, dvärgspets, golden retriever, irländsk setter, shetland sheepdog och tax.

I USA förekommer hypotyreos hos briard och chow chow, field spaniel, keeshond och labrador retriever.

I Sverige är raserna airedaleterrier, hovawart, mellan- och riesenschnauzer och shetland sheepdog "högriskraser" liksom dobermann och flera vinthundsraser. Här förekommer hypotyreos även i samma raser som i USA (ovan).

Sköldkörtelfunktionen kan visa rasvariation. Köldtoleranta spetsraser har exempelvis ofta låga sköldkörtelvärden.

Avelsåtgärder
Hundar med hypotyreos bör inte användas i avel. I raser där hypotyreos är ett erkänt ärftligt problem bör man avla ytterst sparsamt på de närmaste släktingarna till hundar med hypotyreos (om alls) och välja avelsdjur ur bra kullar av de friskaste släkterna. Eftersom symtomen debuterar hos unga vuxna rekommenderas sen avelsdebut.


Copyright ©️ Svenska Kennelklubben Ansvarig utgivare: Ulf Uddman Kontakt

Ulcerös kolitUlcerös kolit är en kronisk inflammatorisk tarmsjukdom. Den sitter oftast i nedre delen av tjocktarmen och ändtarmen. Sjukdomen är kronisk, vilket innebär att den kan återkomma i s k skov. Ulcerös kolit beror på en samverkan mellan yttre miljö/föda och ärftliga faktorer.

Så jag förstår inte hur du överhuvud kan komma på tanken att avla. Du som uppfödare har också ett ansvar genmot dina valpköpare Evil or Very Mad
Sen är det inte bara din hund som har en defekt, men det är en annan femmar och inte för din och min diskution här!

Styrelsens egna hundar

Bara konstigt och stof till eftertanka; efter två år utan någon avelshänvisning eller avelsrekommentasioner och så plötsligt är alla parningar med styrelse eller fortoende utsedda hundar.

Sen till något av det sista du skriver
Vi välkomnar alla som vill dela vår uppfattning om KOPOVS i Sverige.
Jag tycker ni skulle välkomna alla oavsett hur de tycker, jag trode vi hade demokrati Stop Question


Senast ändrad av Lone Rimdal den fre mar 19, 2010 11:50 pm, ändrad totalt 1 gång
Lone Rimdal
Lone Rimdal

Antal inlägg : 95
Join date : 10-03-02
Age : 59
Ort : Adelsö. Sweden

http://www.rimdalens.se

Till överst på sidan Gå ner

Rasansvar! Empty Sv: Rasansvar!

Inlägg  Håkan fre mar 19, 2010 11:19 pm

Kan väl bara säja att:

Man möter en ras och träffas i hjärtat New

Man skaffar en ras för att man följer hjärtat Very Happy

Man tränar sin hund med hjärtat Twisted Evil

MEN man får inte villkorslöst avla med hjärtat I love you

Det är jobbigt att svika sina egna vänner när man får förfrågan om avel pale

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Rasansvar! Empty Sv: Rasansvar!

Inlägg  Håkan fre apr 09, 2010 5:47 pm

Änligen!!Så tog man sitt ansvar på "rasklubbens avelsrekommendation" för två veckor sedan!

Man tog helt enkelt bort diverse rekommenderade kullar från hemsidan som inte höll måttet trots allt och det:

Efter vår kritik ang bristfälliga meriteringar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mycket glädjande med respons från SSKK:)

Vår kritik på dessa kullar som inte höll måttet, gav resultat och man gjorde en helomvändning från SSKK!!

Vi seriösa fortsätter vår kamp för en seriös avel och på sikt så kommer det att ge resultat för vår högst värderande vildsvinsras.

Förstår att styrelsen i SSKK har jämt sjå med sina "viktiga" uppgifter i SSKK och att kanske jobbet med sin egen hund kommer på kant?Men helt klart så skall man göra det som man är bäst på!!

Pappersarbete Smile

Men är helt övertygad att dom på sikt kommer att få fram en hund som kan repressentera Sveriga på ett jaktprov i Tjeckien eller Slovakien.

Nu är det upp till SSKK:s styrelse att "inte" bara slå ner på medlemmarnas hundar utan att LEVERERA en något så när, grishund!!

Jag väntar med tillförsikt på denna "superhund" och om SSKK vill utmana Rimdalens Emir så är jag den första att ta utmaningen Smile

Kanske på Tjeckiens absolut tuffaste jaktprov hitintills!

Vi möts där Smile

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Rasansvar! Empty Sv: Rasansvar!

Inlägg  Håkan fre apr 16, 2010 10:25 pm

Jaha!!?? Shocked

Ingen som vågar sticka ut och besvara mitt mycket tuffa inlägg om SSKK:s styrelses meriteringar på sina egna hundar!

Ja menar!!??: anyone

Går man ut och fördömer andra medlemmars valpar och även färdiga jakthundar så får man väl tåla lite när de hundar man fördömer visar sig prestera det bästa någonsin under SSKK:s historia!!!!

Det får vara slut med att kasta ut obeväma styrelsemedlemmar,avelsråd,jaktprovsansvariga etc etc.

Trodde att jag skulle reta gallfeber på SSKK:s styrelse, men tydligen så är dom så underkuvade så att respektive styrelse medlem är satt under tystnadsplikt på forumet. Rulez

OK vem bryr sig!!?? jocolor

Trodde väl åtminstone att jag genom min dryghet kan elda upp våra kopovägare så att vi får mycket motiverade intressenter på diverse jaktprov,utställningar,spårprov,MH-tester.

Kom igen nu alla vinnarskallar!!!!!

I slutändan så blir det mycket bra för vår ras!! Smile

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Rasansvar! Empty Sv: Rasansvar!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet