Rimdalens Kennels forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Kopovens Psyke

Gå ner

Kopovens Psyke Empty Kopovens Psyke

Inlägg  Håkan lör mar 27, 2010 7:59 pm

Tänkte bara berätta om gårdagens händelse.Jag gick ner till ICA för att handla.

Jag band upp Emir i cyckelstället utanför affären vilket jag alltid gjort.När jag handlat klart och står i kassakön så kommer det en liten tjej på 11 år och säjer:

Dom kastar snöbollar på din hund Shocked.Va ini helv...te är det som händer Evil or Very Mad

Jag lämnar kön och går ut för att se vad som hänt.Killarna är borta och ett tjejgäng sitter på huk med Emir.

Han ser skamsen ut och har svansen mellan bena och det har stänkt snö på väggen runt han.Första tanken var ju att tänk om dom förstört hunden!!Tänk om jag aldrig kan binda upp han här utanför när jag handlar längre!!
Eller ännu värre!!
Att han blir aggressiv på barn i 11-årsåldern och att han skadar ett barn så att jag i förlängningen får ta bort han!! Sad

Hur som helst:

Så tar jag lite fakta på killarna och tar en sväng runt kvarteret.Och för att fatta mig kort:

Jag får ju tag i en av killarna efter en liten rusch och får han att förstå att de gjort något väldigt dumt på mitt väldigt allvarliga tonfall.

Hur som helst så har inte Emir tagit någon skada efter detta och allt är som vanligt.Vilket psyke han har!!

Han får ideliga strömstötar under träning på gris och skriker rätt ut men bara jagar vidare! Twisted Evil

Han blir bombarderad med snöbollar och blir på sin höjd bara ledsen Neutral

En hund i livet Smile Och jag njuter varje dag Smile

Det rinner av han som vatten på en gås Smile Vilken underbar hund han är och va stark han är!!!

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Kopovens Psyke Empty Sv: Kopovens Psyke

Inlägg  Håkan lör mar 27, 2010 10:39 pm

Glömde att berätta att tjejerna träffat Emir tidigare och ville gosa med han:

Dom satt och gosa med Emir när killarna kom och skulle vara häftiga och straffa tjejerna genom att kasta snöboll på Emir för att reta tjejerna anyone

Tjejerna fick 20 kronor i var för att dom stod upp mot grabbarna i Emirs försvar Smile

Och jag bad dom höra av sig om det vart problem med killarna,vilket dom uppskattade tror jag.

Brorsans polishund tålde ju inte grabbar i 15-års åldern med keps, just pga de kastat sten på hunden som valp och det var med detta i minnet jag fruktade det värsta igår Neutral

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet