Rimdalens Kennels forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

en liten tanke ställare

Gå ner

en liten tanke ställare Empty en liten tanke ställare

Inlägg  daniel fre aug 06, 2010 1:56 pm

En liten fråga till alla som jagar gris med hund.
Hur gör ni nu har hört på många ställen i landet där vintern varit hård har grisarna brunstat om och fått smått nu.
Hur gör ni släper ni ändå eller avvaktar ni till senare framåt hösten,själv tycker jag det är oetiskt att släpa hund i dom områdena nu.
Har set sugga med kultingar som fick i februari som klarat sig och är årsgrisar nu men även set 2 suggor nu med riktigt små grisar så ska prata med grannen att det inte ska släps grishundar förren fram i slutet på september här hemma då kan man ju lika gärna vänta till älgjakten som sagt.
Hur gör ni där ni har samma problem??
Hört många som skjutit gris nu och där har det varit smågris i magen på en hel del rögrisar runt om i landet där det varit svår vinter.
Skulle va kul att höra vad folk säjer om det.
Hade själv sigge ute i förgår då stöte han både älg och drev gris.
Mvh daniel
daniel
daniel

Antal inlägg : 67
Join date : 10-03-04
Age : 53
Ort : sorunda

Till överst på sidan Gå ner

en liten tanke ställare Empty Sv: en liten tanke ställare

Inlägg  daniel fre aug 06, 2010 2:02 pm

var innan jag såg suggorna med smått som sagt dom såg jag idag på morgonen.
Men sen kan man ju gå lite efter vad för hundar det är som släpps oxå som långdrivare och ställande är kanske inte så bra nu men stötande och kortdivare kanske man kan kan köra med.
Sen lite hur hundarna är som laikor är ju ingen höjdare nu kanske bland småttarna eller vad säjer ni.
Tänkte man kanske kan annpassa jakten efter hund och vart flockarna är och det vet jag så för mig är det lungt.
daniel
daniel

Antal inlägg : 67
Join date : 10-03-04
Age : 53
Ort : sorunda

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet