Rimdalens Kennels forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Rimdalen kennel

3 posters

Gå ner

Rimdalen kennel Empty Rimdalen kennel

Inlägg  Håkan sön maj 08, 2011 12:38 am

Kopierat från Rimdalens Gästbok:


Datum: Lördagen den 7 maj 2011, 23:18:07
Namn: Håkan Johansson
E-post: johanssonhakan@telia.com
Hemort: Gimo
Hur hittade du Rimdalens hemsida: Stolt Valpägare
Äger du en Rimdalens?: SABK:Sveriges Absolut Bästa Kopov
Nummer: 311

--------------------------------------------------------------------------------

Tackar på mitt sätt!!
För den underbara valp jag en gång i tiden fick från Lones:s uppfödning!Rimdalens Emir:

Emir, står för härskare inom parentes!!!
Lite kul tycker i alla fall jag!!

Lone:tog in uppfödningen av rasen Slovensky Kopov till Sverige 2003!!

Återigen:Emir står för:

Rimdalens absolut bästa avkomma till avel när det gäller jakt samt exteriör kvalitet i egen uppfödning!!

Rimdalens Emir:

Titeln :CIB= Internationell Utställnings Champion,inte att jämnföra med C:I:E(Titel utan jaktprov)

Emir hade oxå!!(Även 4 Cert i Sverige före 2 års ålder) samt jaktprov.

Jaktprov Slovakien,endast 2 år
Jaktprov Tjeckien :endast 3 år

Tack Lone!och Rimdalens Kennel för ditt stöd samt "SERIÖS" uppfödning, när jag sökte en jakthund.
Och hur skulle jag någonsin kunna skaffa en ny valp i rasen Slovensky Kopov?
Kommer bara att jamnföra med Emir och bli besviken!!

Detta är min ultimata jakthund och kommer aldrig att skaffa någon annan Slovensky Kopov.

Tack Lone för den här tiden!!






Datum:




Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Rimdalen kennel Empty Sv: Rimdalen kennel

Inlägg  Lone Rimdal mån maj 09, 2011 1:39 am

Nicethread
Hej Håkan!
Tacker så jätte mycket för de fina och snälla lovord om Rimdalens kennel och min uppfödning!
Det finns säckert flera fina Slovenský kopov ute i landet, tråkigt bara så få är meriterade!
Du har gjort ditt till att Rimdalens Emir är den högst meriterade svensk född Slovenský kopov, utan det arbete du har lagt för dagen vore inte heller Emir en bevisad bra avelshund! Häder åt dig och de andra av mina valpköpare som kämpar på för att se till att bevisa vad rasen går för!

Tyvärr räcker det inte till att det finns en bra avelshane i Sverige, bla. en av anledningarna till att jag lägger avlen på is en tid!

Vi/ jag kommer fortfarande att följa Rimdalens hundar och ha våra träffar och som jag tidigare har skrivit: Vill någon ha hjälp och råd kring avel står jag till förfoga!

Kram Lone
Lone Rimdal
Lone Rimdal

Antal inlägg : 95
Join date : 10-03-02
Age : 59
Ort : Adelsö. Sweden

http://www.rimdalens.se

Till överst på sidan Gå ner

Rimdalen kennel Empty Sv: Rimdalen kennel

Inlägg  Håkan mån maj 09, 2011 8:42 pm

Nja Lone mitt bidrag till meriteringarna är väl c:a 20 % av vad Emir åstadkommit.Någon måste ju köra han dit till utställningarna och jaktproven.Och kanske lite träning i jaktmomenten.

Men för att göra detta så måste du känna att din hund är något extra.Jaktviljan,förmågan att nosa och spåra allt redan som liten valp.Jävlar anamma i hunden,dels i vardagen samt i skogen.Som valp var han inte rädd för fan själv.Gick fram och hälsade på alla hundar,rotweiler,dobermann etc etc hundar som ger respekt även för mig.Och psyket är mycket starkt,går med han varje nyårsafton och sista april och visst tvekar han ibland när det smäller som värst.Men det är lite av min träning i vårt sammarbete!!! Han ska lita på mig !Punkt slut!

Vi är ett lag och jag är ledaren och,gudarna förbjude!!Visar jag rädsla som ledare ja hur ska då min hund bli lugn. anyone

Hundägare som låser in sig i ett rum eller åker till skogs med sina hundar, ska inte ha hundar enligt min uppfattning.

Snacka om att överföra negativ energi!! Evil or Very Mad

Jag kommer alltid att hylla min hund och jag vet att jag skryter om min Emir men det ger jag fan i, för han är en gåva och det sker en gång i livet! Dog Dog


Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Rimdalen kennel Empty Sv: Rimdalen kennel

Inlägg  daniel ons maj 11, 2011 2:32 am

Hoppas det kommer lite nytt blod som är bra så du kan dra igång igen Smile
Du får kolla mot slovakien om det dyker upp nåt intressant som du kan plocka in Smile
Skönt att höra du inte ska lägga ner för gått Smile
daniel
daniel

Antal inlägg : 67
Join date : 10-03-04
Age : 53
Ort : sorunda

Till överst på sidan Gå ner

Rimdalen kennel Empty Sv: Rimdalen kennel

Inlägg  Håkan tor maj 12, 2011 9:35 pm

Tja Daniel

Ja det skulle vara en helt annan sak med lite nytt blod i Sverige.Den där tiken som jag såg i Libova under Tjeckiens högsta jaktprov, henne skulle jag köpa direkt om jag fick chansen.Språkförbistringar ställer till det när man inte kan tala varken tyska eller engelska med deltagarna i provet.Men jag frågade ägaren och jag tyckte han sa:Zubrokova men det kan vara helt fel.

Men hon kom trea i detta jaktprov.Jäklar Lone, om du kunnat kolla med Stefan Cimbalik som var med.Henne köper jag direkt Very Happy.
Hon och stod och gnällde under ceremonin när vi presenterades och jag tänkte:Hur ska det där gå!?

Men jävlar i hägnet(Garten) mot dessa otroligt aggressiva grisar!! Hur hon jobba!!

Nonstop skall från henne i hela testet och hon jobbade fantastiskt!! Och fick topp poäng i hägnet

: en 4:a.

Bättre än Max:s Milan som blev 2:a i hela jaktprovet.Och Max kom ut blödande från baklåret och helt lerig och skitig.Milan berättade att både hunden och grisen rullade tillsammans ner för branten så han låg ju på något fruktansvärt på grisen.

Jag såg att Max var med på MAR året efter i Slovakien, men jag vet inte hur det gick för dom.Max var Slovakisk Jaktchampion när Emir mötte han i Tjeckiens jaktprov.

Max och Emir var delad etta efter första dagens jakt men andra dagen så tappade Emir lite på att han tog ett drev på kronhjort ihop med Max.Och det tog lite tid i min inkallning så därför vart han bara 6:a och Max 2:a av 12 hundar.

Lite om 2008 års jaktprov i Tjeckien och Lone, jävlar om jag kunde köpa den tiken Very Happy.

Fixar du det Wink

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Rimdalen kennel Empty Sv: Rimdalen kennel

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet