Rimdalens Kennels forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Någon som har tips för att lugna ner hunden vid spårning utan att den brister i koncentration?

Gå ner

Någon som har tips för att lugna ner hunden vid spårning utan att den brister i koncentration? Empty Någon som har tips för att lugna ner hunden vid spårning utan att den brister i koncentration?

Inlägg  Andreas/Laska sön jun 20, 2010 11:57 pm

När jag går spår med Laska tycker jag att han drar o stressar för mycke ibland. När jag stannar och sätter honom ner låter jag honom sitta tills han lugnat sig. Men när jag går på spåret igen så kan han gå iväg i spåret ett par meter för att sedan gå i vind och verka väldigt o focuserad och går spåret slarvigt. Sen rätt va det är så går han spåret perfekt för att efter en stund dra som bara den och börja slarva. Har även försökt att bromsa honom i spårlinan men då börjar han sicksacka fram o tillbaka i spåret så han tillslut missar att det kommer en vinkel så han får börja ringa för att hitta spåret igen. Har prövat att lägga spår med lite blod som dessutom fått ligga 7-10 timmar för att se om han lugnar ner sig när det luktar mindre men icke... Han går spåret lika bra som det som har normalt med blod och som luggit i 3 timmar. Han tycker det är så grymt kul att spåra och klöven är han helt galen i när han hittar den. Så det vore kul att få tips som gör att han spårar bättre.

Andreas
Andreas/Laska
Andreas/Laska

Antal inlägg : 110
Join date : 10-05-18
Ort : Vetlanda

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet