Bestämmelser för jaktprov
Sida 1 av 1
på vildsvin med drivande
hundar ur FCIs grupp 6
Gäller från 2010-10-01
till 2012-06-30
Hitta bestämmelserna på SKK:s hemsida:
Gå till SKK:s startsida
Därefter: regelverk
Och sedan:Övriga prov
Sedan en bit ner på sidan,
på vildsvin med drivande
hundar ur FCIs grupp 6
Gäller från 2010-10-01
till 2012-06-30
Där kan ni läsa reglerna ang jaktprovet.
Om ni vill gå jaktprovet så är det väl bra att vara med i någon av rasklubbarna i SSDV.
Betala in medlemsavg till den klubb ni vill vara med i och skicka in en jaktprovsansökan till den klubb ni är med i.
Den klubben är "Arrangör till ditt Särskilt jaktprov".
Och minst 3 veckor före jaktprovet så att JhK(UK) (Utskotts kommittee)hinner ordna domare.
Jag gick ju med i Nivernais klubben och betalade en jaktprovs avg till dom på 250 kr samt medlemsavg på 300 kr.
Sen så får jag själv göra upp med domarna och deras domararvoden/250kr/domare samt mil ersättning på 18.5 kr/mil
Hoppas att ni förstår vad som gäller ang jaktprovet
Och det är nog som de insatta säjer!!
Ordna eget "Särskilt jaktprov" på egen jaktmark om du vill testa din hund, för de absolut fina "godsen" är tveksamma!
Då de inte vet vad det kommer för sorts jakthundar till deras marker och de vill absolut inte ha in hundar på sin mark som driver klövvilt!!!
Hoppas nu att fler tar chansen till jaktprov och "DU VET BÄST NÄR DIN HUND ÄR KLAR ATT GÅ JAKTPROV"
Tro på dig och din hund så kommer det garanterat att gå bra
på vildsvin med drivande
hundar ur FCIs grupp 6
Gäller från 2010-10-01
till 2012-06-30
Hitta bestämmelserna på SKK:s hemsida:
Gå till SKK:s startsida
Därefter: regelverk
Och sedan:Övriga prov
Sedan en bit ner på sidan,
på vildsvin med drivande
hundar ur FCIs grupp 6
Gäller från 2010-10-01
till 2012-06-30
Där kan ni läsa reglerna ang jaktprovet.
Om ni vill gå jaktprovet så är det väl bra att vara med i någon av rasklubbarna i SSDV.
Betala in medlemsavg till den klubb ni vill vara med i och skicka in en jaktprovsansökan till den klubb ni är med i.
Och minst 3 veckor före jaktprovet så att JhK(UK) (Utskotts kommittee)hinner ordna domare.
Jag gick ju med i Nivernais klubben och betalade en jaktprovs avg till dom på 250 kr samt medlemsavg på 300 kr.
Sen så får jag själv göra upp med domarna och deras domararvoden/250kr/domare samt mil ersättning på 18.5 kr/mil
Hoppas att ni förstår vad som gäller ang jaktprovet
Och det är nog som de insatta säjer!!
Ordna eget "Särskilt jaktprov" på egen jaktmark om du vill testa din hund, för de absolut fina "godsen" är tveksamma!
Då de inte vet vad det kommer för sorts jakthundar till deras marker och de vill absolut inte ha in hundar på sin mark som driver klövvilt!!!
Hoppas nu att fler tar chansen till jaktprov och "DU VET BÄST NÄR DIN HUND ÄR KLAR ATT GÅ JAKTPROV"
Tro på dig och din hund så kommer det garanterat att gå bra
Håkan- Antal inlägg : 208
Sv: Bestämmelser för jaktprov
Får rätta lite här ser jag
:"Betala in medlemsavg till den klubb ni vill vara med i och skicka in en jaktprovsansökan till den klubb ni är med i.
Sen så får jag själv göra upp med domarna och deras domararvoden/250kr/domare samt mil ersättning på 18.5 kr/mil"
Just detta med domararvodet på 250kr/domare.(500kr)
SKK:s JhK står för domararvodet
Endast ersättningen på 18.5 kr/milen betalas av mig som provdeltagare.
Fin gest tycker jag
Du ska även ta kopia på ditt kvitto för Jaktprovsavg samt medlemsavg som du betalat till den rashundklubb du är med i.
Så att du kan visa domarna på provdagen samt vaccinationspapperna på din hund.
:"Betala in medlemsavg till den klubb ni vill vara med i och skicka in en jaktprovsansökan till den klubb ni är med i.
Sen så får jag själv göra upp med domarna och deras domararvoden/250kr/domare samt mil ersättning på 18.5 kr/mil"
Just detta med domararvodet på 250kr/domare.(500kr)
SKK:s JhK står för domararvodet
Endast ersättningen på 18.5 kr/milen betalas av mig som provdeltagare.
Fin gest tycker jag
Du ska även ta kopia på ditt kvitto för Jaktprovsavg samt medlemsavg som du betalat till den rashundklubb du är med i.
Så att du kan visa domarna på provdagen samt vaccinationspapperna på din hund.
Håkan- Antal inlägg : 208
Liknande ämnen
» Jaktprov på vildsvin
» Jaktprov i höst
» Jaktprov med Laska
» Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst
» Jaktprov i höst
» Jaktprov med Laska
» Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet