Rimdalens Kennels forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vakjakten på gris

2 posters

Gå ner

Vakjakten på gris Empty Vakjakten på gris

Inlägg  Håkan fre feb 04, 2011 10:59 pm

Tycker att det verkar lite trögt med rapporteringen av årets och förra årets jakt med kennelns hundar samt även andra kopovs.

Hundjakt,vakjakt etc etc.Hur svårt kan det vara att berätta lite om jaktdagen anyone
Det du skriver här är ju jättekul att läsa om i framtiden,förhoppningsvis Embarassed

Jag är in ibland och kontollerar datum när jag behöver bekräftelse på datum när jag jobbat med hunden.Jaktprov,utställning,spår etc.

Jag som inte är så blyg eller känslig för att skryta Very Happy

Jag skaffa ju en ny bössa efter nyår.

Blaser R8 9.3 *62 samt Zeiss Victory 3-12*56 belyst och som jag är hur nöjd som helst med Very Happy Very Happy

Min gamla Varberger 30.06 med 13 gr Laupua mega, greppa rätt bra den med i grisarna!. Den är faktiskt snärtigare än Blasern.Jag laddade upp dom till Varbergern med max 58 grains(Normas rek 54.3-56,0 grains)

5 grisar fällda sedan nyår och INTE den minsta belysning i samtliga vak.Vilket skymningsvärde i Zeissen.

Skymtar jag siluetten av grisen i mörkret så klappar jag till den Very Happy

Laddar ju själv sedan länge och Vulkan 15 gram 9:3 samt 202 krut gör susen.

Köpte ju ett paket jaktammo hos Staffan Schulström när jag hämtade bössan,700kr/20 skott.

35 kr/st

Laddar nu för/100 kulor Norma Vulcan:725kr alltså blir det, 7,25/kula Krut 202 :195kr/500 gram tändhatt winchester 100st/80 kr
orkar inte räkna men kommer jag upp i c:a 10 kr??What ever Wink

Knall och Fall och inget som helst undanflykter på stumma ben Wink

Det gör inte ont,utan Skriv och Skryt!

Det är ju bara den som läser och aldrig berättar själv som tolkar det som skryt Rulez

Ha det bra allihopa Dog




Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Vakjakten på gris Empty Sv: Vakjakten på gris

Inlägg  daniel mån feb 21, 2011 10:03 am

Här har varit lugnt på jagandet bara stödfodring som gällt från november grisarna har hållit sig uppe på bergen sen dess.
Men tövävdret kom och snön försvann till hälften kom dom ner.
Då nöp jag en liten galt på 55kg.
Var runt 25 olika grisar på åteln på 3 dagar och 3e dagen tog jag en av smågaltarna Smile
Skottet sat bra enbart 2 revben att kasta bort men den gick 40m men helt ok är aldrig orolig längre för att grisen går undan vet jag har en hund att lita på Razz
Annara har det varit väldigt lungt med jagandet haft så mycket annat och pyssla med istället nu med all snö kan man mickla i huset och stödfodra djuren vart inget rådjur ens Smile
daniel
daniel

Antal inlägg : 67
Join date : 10-03-04
Age : 53
Ort : sorunda

Till överst på sidan Gå ner

Vakjakten på gris Empty Sv: Vakjakten på gris

Inlägg  daniel tor jun 16, 2011 2:56 am

Har jaktats en hel del under våren vart 1bäver i år med sen har det blivit 4grisar sista 3v vart en gylta på 65kg igår så vart gris nr 50 Laughing sigge gå sök på den den lämna platsen utan en bloddroppe första droppen jag hitta va typ 10-15m innan vi hitta grisen som låg 100m från skottplatsen.
Var flera grisar ute som korsat den jag sköt pås spår men han visste vad han skulle göra han gick ett varv på åteln och kom till platsen där den jag sköt grisen på sen lukta han en stund sen drog vi iväg och tog ca 5min sen hade vi grisen som låg mitt i en skogsglänta men var ett helvete att släpa hem över ris och upp för ett berg plus en hund som drog i motsat riktning så när jag kom till traktorvägen gick med sigge till bilen och körde hem han.
Hade då typ 200m kvar att släpa grisen så 400m fick jag dra på den men vart bra träning träningsvärk i hela kroppen idag haha.
daniel
daniel

Antal inlägg : 67
Join date : 10-03-04
Age : 53
Ort : sorunda

Till överst på sidan Gå ner

Vakjakten på gris Empty Sv: Vakjakten på gris

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet