Rimdalens Kennels forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

SSDV (specialklubb för drivande vildsvinshundar)

2 posters

Gå ner

SSDV (specialklubb för drivande vildsvinshundar) Empty SSDV (specialklubb för drivande vildsvinshundar)

Inlägg  Håkan fre mar 05, 2010 11:44 pm

Vad kan jag säja mer än att jag tar emot denna klubb med öppna armar.

Äntligen kanske man kan gå med i en klubb som är proffesionell och utan interna ryggdunkare som skrattar med och håller god min vad som en händer.

"Säjer jag emot så kanske jag aldrig får komma att jaga på överstens jaktmark"?

Och!!!

När man kan umgås med "vanliga jaktintresserade" och va som folk.Men nu är det slut med detta och jag har "lyst upp SSKK med min strålkastare" genom mina överklagande.

Och nu har det burit frukt!!! Wink Wink Wink

:Det börjar alltså finnas ett behov av en ”paraplyorganisation” för hundraserna i grupp 6 och framförallt kennelklubben trycker på för att bilda Svenska specialklubben för drivande vildsvinshundar, SSDV.

Tack en en gång SKK Very Happy Very Happy

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

SSDV (specialklubb för drivande vildsvinshundar) Empty Sv: SSDV (specialklubb för drivande vildsvinshundar)

Inlägg  jagarmkt lör mar 20, 2010 11:02 pm

Hejsan Håkan!
Förstår din glädje över den tillsatta klubben för vildsvinsdrivande hundar!Är på tiden att ngt sådant tillkommer i dessa tider då det finns så många raser!
Jag känner till ditt motstånd till SSKK men måste ändån ge en eloge till den klubben då det var dom som tog fram det här jaktprovet på vildsvin!Jag gick själv det provet&var mkt glad då min hund presterat toppenresultat på provet!Men sen visade det sig att det inte var godkännt pga att SKK/JHK tog över provet från SSKK.
Ja jag får väl ta och göra provet igen men känns inte särskilt motiverat när hunden blivit nollad då JHK tagit över SSKK:s Jaktprov.

//Jagarmkt

jagarmkt
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

SSDV (specialklubb för drivande vildsvinshundar) Empty Sv: SSDV (specialklubb för drivande vildsvinshundar)

Inlägg  daniel sön mar 21, 2010 1:04 am

Tror det blir bra när fler raser slår sinna klocka huven ihop faktist än att en rasklubb gör provet i egen regi för då blir det oftast att den rasens hundar går i förtur.
Men enda jag kan säja long live the blandisch dogs MOHAHAHA
mvh daniel och sigge som älskar att retas heheheh
Nu blir jag portad hahaha
daniel
daniel

Antal inlägg : 67
Join date : 10-03-04
Age : 54
Ort : sorunda

Till överst på sidan Gå ner

SSDV (specialklubb för drivande vildsvinshundar) Empty Sv: SSDV (specialklubb för drivande vildsvinshundar)

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet