Rimdalens Kennels forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

SKK:s Vildsvinsprov drivande alla raser.

Gå ner

SKK:s Vildsvinsprov drivande alla raser. Empty SKK:s Vildsvinsprov drivande alla raser.

Inlägg  Håkan tor jan 19, 2012 3:14 am

Jag är stolt medlem av klubben "Svenska Klubben för Griffon Nivernais Klubben"!!! Och det här har inget med denna duktiga griffon!!!Bra jobbat Dunder!!! Men....... jag granskar domarna under SSDV:regi till 100%. Framför allt Anders Widesson!!!!!Avsatt ordf i SSKK!! Och jag håller ögona på: Bertil Larsson,Kent Andersson(enäggstvillingar när det gäller tax)Men nu pratar vi inte tax!!! Som du kan gå bakom och bedöma. anyone ! Utan Slovensky Kopov mina herrar!!! Nu till det jag håller koll på Smile Berättelse från Nivernais Hemsida ang Jaktprov:"vildsvin drivande"!! Jaktprov!! Nu e de allvar!!!!Enligt min bedömning ang domare under SSDV!!! Krister Wilson - ägare till Dunder - mailade till webredaktionen och berättade att Dunder numer är Sveriges mest meriterade Nivernais (som vi vet just nu iallafall) Grattis Dunder och Krister! "Jag anmälde Dunder på ett jaktprov i slutet av December.. Platsen var Norr om Uppsala i närheten av Örbyhus. Provet skulle ske under riktig jakt och vi hade två Nivernaiser på plats. När jag strök kopplet på Dunder så gick han på färska grisspår med en gång, han gick på i löpan men vände snart och gick i bakspår hela vägen upp till legan. Där blev det några varv innan han tog sig an spåret igen. Nu spårade han upp grisarna och det blev ett fint drev, jag och domarna hängde på i löpan och vi kunde se i spåren att det var två grisar han drev. Med hjälp av en lånad pejl kunde vi ringa upp halsbandet och höra ett par fina ståndskall, men tyvärr kom vi inte in på dom för att bedömma ståndarbetet. När Dunder var på väg tillbaka så hade han bytt grisar och kom nu med sex st grisar som kom förbi passkyttarna, men tyvärr så var det för långt håll. Jag och domaren var på andra sidan marken och kom alldrig in på hund/grisar innan vi bröt. Vi hade en bra jakt men den blev svårdömd på ett par delar, ändå så fick Dunder totalt 23 poäng som räckte till en tvåa totalt." Av Krister Wilson GRATTIS TILL NIVERNAISEN DUNDER!!!!!Det mesta rätt!!! Very Happy Men nu ska vi granska domarnas insatser under SKK:s tillsatta prov under SSDV. Och då kommer vi till en punkt : Granskning av Auktoriserade domare från SKK under SSDV:s Regi!!i! Skk:s Hunddata ang Drivande vildsvinsprovs resultat: S52599/2008 TRÄSTABOS DUNDER H Griffon Nivernais 2011-12-18 Domare 1 LARSSON BERTIL Domare 2 WIDESON ANDERS Pris: 2!!!! Sök & upptag: 03 :OK från mig;) Jaktarbete: 05:OK från mig;) Mod - ståndarbete: Bedömning från domarna 04!! Domarna och hundföraren ska komma in och bedöma ståndskallet på gris!!! Vad grundar ni det på!! 04 av betyget 06!!Utan referens av en domare långt därifrån!!! Ni var ju aldrig i närheten enligt utsago från hundföraren!!!! :Jag och domaren var på andra sidan marken och kom alldrig in på hund/grisar innan vi bröt. Vi hade en bra jakt men den blev svårdömd på ett par delar Trovärdighet/kontra utbildning tillsammans under SKK:s riktlinjer.Tror mig veta att SKK och Kjell Bräster kommer att hålla dessa spjuvrar under kontroll!!! Cool Skall: 04:OK inget att säja om. Lydnad: 03 Kondition jaktlust:OK inget att säja om.: 04 Poäng: 23 Jag kanske fullständigt missuppfattat det hela i jaktmomentet och är i så fall den första att erkänna det...... Men då får faaan bror duktig!! A Widesson förklara detta för mig. Annars kommer i varje fall jag att betrakta detta som ett missbruk ang domarens ansvar under SSDV:s regi. Och kommer att anmäla detta till SKK:s:Jakthunds kommittee!. Och även senare: SKK:s Diciplinnämnd!! RTFM

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet