Rimdalens Kennels forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Bra vecka som varit

3 posters

Gå ner

Bra vecka som varit Empty Bra vecka som varit

Inlägg  daniel fre apr 23, 2010 1:50 pm

En bra vecka detta här hemma 1st bäverhane på 20kg och 2st 50kg grisar har det blivit.
Jag stog för bävern magnus för ena grisen och en annan kille för den andra.
Så vem säjer jaktsäsongen är slut??????
daniel
daniel

Antal inlägg : 67
Join date : 10-03-04
Age : 54
Ort : sorunda

Till överst på sidan Gå ner

Bra vecka som varit Empty Sv: Bra vecka som varit

Inlägg  daniel mån maj 03, 2010 11:46 am

vart ytligare en gris förra veckan nu va det janne som var sin vana trogen Smile
Så jaktsäsongen är inte slut jag lovar Smile
daniel
daniel

Antal inlägg : 67
Join date : 10-03-04
Age : 54
Ort : sorunda

Till överst på sidan Gå ner

Bra vecka som varit Empty Sv: Bra vecka som varit

Inlägg  daniel fre maj 07, 2010 12:49 pm

Konstikt är det inga andra som jagar??
Är ju jakt hela året ju,så är det bara grisjakt med hund som gäller då är det inte konstigt grisarna förökar sig radikallt.
Ut och skjut på åtlarna oxå som nya restriktionerna som kanske kommer från naturvårdverket så kan dom gå in och tvinga markägare att det ska jagas hårdare på visa ställen där det är mycket gris och sköts det inte så tvingar dom markägana att låta folk skjuta gris på marken om jag inte fatta saken fel.
Så håll i haten markägare staten är på krigsstigen.
daniel
daniel

Antal inlägg : 67
Join date : 10-03-04
Age : 54
Ort : sorunda

Till överst på sidan Gå ner

Bra vecka som varit Empty Sv: Bra vecka som varit

Inlägg  Lone Rimdal fre maj 07, 2010 7:50 pm

Ut och skjut på åtlarna oxå som nya restriktionerna som kanske kommer från naturvårdverket så kan dom gå in och tvinga markägare att det ska jagas hårdare på visa ställen där det är mycket gris och sköts det inte så tvingar dom markägana att låta folk skjuta gris på marken om jag inte fatta saken fel.
Så håll i haten markägare staten är på krigsstigen

Kan du förklara lite närmare?
Lone Rimdal
Lone Rimdal

Antal inlägg : 95
Join date : 10-03-02
Age : 59
Ort : Adelsö. Sweden

http://www.rimdalens.se

Till överst på sidan Gå ner

Bra vecka som varit Empty Sv: Bra vecka som varit

Inlägg  Håkan fre maj 07, 2010 8:32 pm

Tja Daniel

Grattis till resultaten!!

Och självklart så fortsätter jaktåret.Underbart med grispassandet som håller en uppe i dubbelbemärkelse Smile blir c.a 3-4 tim.s sömn per dygn.Jobbar ju ständig förmiddag sen jag skaffade Emir.Upp 04.30 varje dag och i säng skall vi inte prata om Rolling Eyes

Klart vi skjuter gris, men jag har en lurig galt som det har blivit prestige i att försöka lura.Men än så länge så kommer han och äter utan någon som helst schema lagd tid/dag.Har ju en Keepguard(åtelkamera) men när man tror att man läst in han och tar plats i tornet,så inte f..n skall du tro att han sticker fram trynet inte Razz

Och det är väl det som är tjusningen trots allt eller hur!?
Den dag när jag överlistat galten så är det ju desto roligare och allt som är svårt är ju det som driver en att jobba ännu hårdare.

Ju mer motstånd och desto svårare uppgift ju mer motiverad blir man ju tycker i varje fall jag.

Tävlingsmänniska föds man till medans andra nöjer sig med att ha det bra med livet Smile

Huvudsaken är att man trivs med det man gör och har en bästa vän med sig i skogen Very Happy

En jakthunds liv är alldeles för kort så ta till vara på var enda sekund ni kan Dog

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Bra vecka som varit Empty Sv: Bra vecka som varit

Inlägg  daniel sön maj 09, 2010 8:15 pm

Ja det är klart man vill ha sin bäste vän med oxå men han får ju inte nu så då får andra bästa vännen följa med bössan Smile
Det jag mena naturvårdverket har kommit ut med en 80sidor tjock bunt med hur restriktionerna för grisjakt ska se ut i framtiden och i den framkommer att markägare som inte ser till att det skjuts tillräkligt mycket gris där det är mycket kommer i det närmaste att bli tvingad att låta jägare skjuta grisar där på markägarens mark som jag tolkar det.
Men kanske jag och en kompis har tolkat det fel.
daniel
daniel

Antal inlägg : 67
Join date : 10-03-04
Age : 54
Ort : sorunda

Till överst på sidan Gå ner

Bra vecka som varit Empty Sv: Bra vecka som varit

Inlägg  daniel sön maj 09, 2010 8:20 pm

Jo visst får man vänta ibland att det får pangas bäver lura mig i över 1år haha nästan 2år.
Men trägen vinner i slutändan och jag kan vänta länge Smile och som sagt är inte alltid man skjuter för man ser inte vad som är fram eller bak ibland och ibland fel djur ute typ dom man vill spara även bland grisarna just för att förrebyga skador skjuts det fel djur brukar det komma som ett brev på posten större och mer skador på åkrarna.
daniel
daniel

Antal inlägg : 67
Join date : 10-03-04
Age : 54
Ort : sorunda

Till överst på sidan Gå ner

Bra vecka som varit Empty Sv: Bra vecka som varit

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet