Rimdalens Kennels forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ama skall paras med Rimdalens Emir

3 posters

Gå ner

Ama skall paras med Rimdalens Emir Empty Ama skall paras med Rimdalens Emir

Inlägg  Lone Rimdal lör maj 08, 2010 7:10 pm

Nu har jag varit hos veterinären med Ama och fått tagit blodprov - Allt ser fint ut!
På måndag skall vi få svar på om blodprov for borelia, hoppas att även det ser fint ut. Snälla håll tummarna!! Anledningen till detta veterinär besök är med anledning av Amas dräktighet förra gången som inte gick som det skulle.
Men som sagt, om allt är som det skall kommer vi prova para första gången torsdag eller fredag nästa vecka. sunny
Lone Rimdal
Lone Rimdal

Antal inlägg : 95
Join date : 10-03-02
Age : 59
Ort : Adelsö. Sweden

http://www.rimdalens.se

Till överst på sidan Gå ner

Ama skall paras med Rimdalens Emir Empty Sv: Ama skall paras med Rimdalens Emir

Inlägg  daniel sön maj 09, 2010 8:22 pm

Wink Smile Hoppas det går vägen Smile
daniel
daniel

Antal inlägg : 67
Join date : 10-03-04
Age : 54
Ort : sorunda

Till överst på sidan Gå ner

Ama skall paras med Rimdalens Emir Empty Sv: Ama skall paras med Rimdalens Emir

Inlägg  Håkan ons maj 12, 2010 7:26 pm

Efter att konsulterat veterinär ang undanröja ev. komplikationer vid parning så har jag nu införskaffat "Jodopax" som är ett antiseptiskt medel för att ta bort ev. bakterier.

Spädes enligt rekommendation och sugs upp i spruta, för att sedan sprutas in under förhuden.

Därefter hålla lösningen kvar och så att säja tvätta rent ordentligt.Sprutade sedan in vatten för att efterskölja.Trodde att det skulle bli lite problematiskt men det gick galant. Smile med min äldsta dotter som medhjälpare. cheers

Man gör detta en dag före parning och ev. vanlig tvättning före resa till parning för att få bort allt.

Kanske någon har hjälp av vad som skrivits här i framtiden. Shocked

Funkar det inte nu så har vi i allafall undanröjt alla risker vid parning och det känns bra.Då är det väl bara så att naturen inte vill ha den här parningen. bom

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Ama skall paras med Rimdalens Emir Empty Sv: Ama skall paras med Rimdalens Emir

Inlägg  Lone Rimdal tor maj 13, 2010 8:24 pm

Första parningen gick jätte bra.
Nu prover vi igen på lördag.
Om parningen har tagit i dag kommer vi få valpar 15 juli I love you
Lone Rimdal
Lone Rimdal

Antal inlägg : 95
Join date : 10-03-02
Age : 59
Ort : Adelsö. Sweden

http://www.rimdalens.se

Till överst på sidan Gå ner

Ama skall paras med Rimdalens Emir Empty Sv: Ama skall paras med Rimdalens Emir

Inlägg  Håkan fre maj 14, 2010 6:47 pm

Hej igen Lone

Hoppas nu att det har tagit ordenligt igår.
Är helt övertygad om att den här kombinationen är riktigt bra och att de tålmodiga valpköparna får den här jätteduktiga jakthunden som de verkligen förtjänar Smile

Vi ses igen i morgon!!! Wink

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Ama skall paras med Rimdalens Emir Empty Sv: Ama skall paras med Rimdalens Emir

Inlägg  Lone Rimdal tis maj 18, 2010 4:54 pm

Åkte på kärleksträff igen igår! Ingen tvekan om att Emir gärna hade fortsatt där han och Ama slutade i Lördags, men Ama var inte av samma mening!
Lite kunde hon väl, men när Emir vill gå hela vägen, sa Ama ifrån. Lite pryd dam är man väll.

I allafall har vi nu gjort vad vi kan för att det skall bli fina valpar.
Hanen och tiken är båda mycket väll meriterade på vildsvinsjakt!
Båda var till hälso tjeck hos veterinären innan parning.
Så nu får vi bara vänta och se om Ama valpar d. 15 juli. sunny

Kommer att skriva om det under valpnytt och troligen lägger jag också in ett par kommentar under senaste nytt.

Tack för trevlig sällskap Håkan under tiden Ama och Emir höll på med annat lol!
Lone Rimdal
Lone Rimdal

Antal inlägg : 95
Join date : 10-03-02
Age : 59
Ort : Adelsö. Sweden

http://www.rimdalens.se

Till överst på sidan Gå ner

Ama skall paras med Rimdalens Emir Empty Sv: Ama skall paras med Rimdalens Emir

Inlägg  Håkan ons maj 19, 2010 10:26 am

Nej Emir fick slokörat åka hem igen utan någon som helst förklaring fråm Ama scratch.Fruntimmer Rolling Eyes

Trots ideliga försök att övertala henne så åkte kronan som Don Juan lite på sned tror jag mig förstå när man såg han linka iväg till bilen. king

Frustration anyone

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Ama skall paras med Rimdalens Emir Empty Sv: Ama skall paras med Rimdalens Emir

Inlägg  Lone Rimdal ons maj 19, 2010 12:02 pm

Stackaren, ja jag tyckte synd om honom.
Men tänk dig då de två herrena jag har hemma som känner doften av henne hela tiden, de har det inte lätt.
Till det kommer att Bina nu har börjat löpa med.
Dog
Lone Rimdal
Lone Rimdal

Antal inlägg : 95
Join date : 10-03-02
Age : 59
Ort : Adelsö. Sweden

http://www.rimdalens.se

Till överst på sidan Gå ner

Ama skall paras med Rimdalens Emir Empty Sv: Ama skall paras med Rimdalens Emir

Inlägg  Lone Rimdal ons maj 26, 2010 4:15 pm

Nu är det 8 dagar sedan Ama och Emir blev parat sista gången, inte för att jag vill berätta om parningen igen men om de humörsväningar Ama har haft.
När hon började löpa var hon väldigt låg och rädd för allt, även grannens lilla hund som hon annars bara brukar morra åt att den inte skall komma nära. Jag var lite orolig för henne och då jag jo redan hade bestämt att hon skulle ha en genomgång hos veterinären innan hon skulle paras åkte vi dit.
Inget fel, ingen feber och alla blodvärden var helt OK, men han vill gärna behålla henne vilket jag sa nej till.
Alla kvinnor vet att man kan bli mycket trött, irriterad, och absolut inte på humör när vi "löber" Smile så varför inte hundar, alltså ingen anledning att betala flera 1000 kronor för att hon kände som vi andra ibland. Stop

Som tiden gick och hon kom närmare höglöp, ändrade hon också beteende, hon blev piggare men också tjurigare Shocked

Nu 8 dagar efter är hon glad, pigg hoppar och skuttar som en liten valp, Ama har alltid varit mycket pratsam när hon är glad, just nu pratar hon varje gång hon ser oss.

Jag har tidigare känd av de humörsvängingar mina tikar har haft, men aldrig så mycket som med Ama.
Lone Rimdal
Lone Rimdal

Antal inlägg : 95
Join date : 10-03-02
Age : 59
Ort : Adelsö. Sweden

http://www.rimdalens.se

Till överst på sidan Gå ner

Ama skall paras med Rimdalens Emir Empty 3 vecka nu och blodiga flytningar

Inlägg  Lone Rimdal lör jun 05, 2010 11:35 am

I dag när Ama skulle ut i hundgården så jag att hon hade lite blodiga flytningar och alla larmklockar började ringa efter hennes senaste dräktighet!! pale affraid
Så fort hon var ute rusade jag in och började leta i min dator efter information, och nu kan jag andas lättad upp därför att i vecka 3 sätter fostrarna fast i livmodern och de som är för många aborteras så alltså helt normalt om inte flytningarna luktar illa, och det gör det inte. I love you

Jag kommer självklart att hålla ett vaken öga på henne och hålla er uppdaterat om hur det går sunny

  Man ser oftare att tikarna kan bli illamående antingen i tredje dräktighetsveckan eller i femte. Det är i tredje veckan som implantationen sker och det förefaller som om en del tikar reagerar på detta genom att må dåligt någon eller några dagar. Man ser vid denna tidpunkt ibland också en liten lätt blödning. Denna får dock inte vara riklig eller långvarig och blodet ska vara friskt och inte illaluktandeför att det ska betraktas som normalt.
Lone Rimdal
Lone Rimdal

Antal inlägg : 95
Join date : 10-03-02
Age : 59
Ort : Adelsö. Sweden

http://www.rimdalens.se

Till överst på sidan Gå ner

Ama skall paras med Rimdalens Emir Empty Sv: Ama skall paras med Rimdalens Emir

Inlägg  Håkan lör jun 05, 2010 3:08 pm

Lone Smile

Du kan få ett hjärta att stanna upp du!

I varje fall så hoppade det över ett stort antal slag Shocked

Skönt att det verkar finnas förklaringar till det som händer Ama scratch

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Ama skall paras med Rimdalens Emir Empty Sv: Ama skall paras med Rimdalens Emir

Inlägg  Håkan lör jul 17, 2010 4:49 pm

Har nu tittat på valpkorten på hemsidan och måste säja att dom är fantastiskt söta.Måste bara visa Paola dessa bilder så kanske hon smälter framöver ang skaffa en valp till Smile Annars har hon ett hjärta av granit Stop

Hoppas att de fortsätter att äta så bra som dom gör och att de växer i rask takt.Och framför allt :

Man kan inte veta vad för infektioner som kan drabba en blivande kull utan att om det går snett vid första parningen så betyder det inte att man skall döma ut en parning mellan två individer.

Tänk om vi gjorde det samma vi människor Rolling Eyes

Byta partner när det gått troll i graviditeten scratch

Tack och lov för det att det inte sker så,det vore ju förargligt.

Du gör ett grovjobb Lone som "valpmorska" och jag vet att dom är i bästa händer.

Tack Smile

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Ama skall paras med Rimdalens Emir Empty Sv: Ama skall paras med Rimdalens Emir

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet