Rimdalens Kennels forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir

3 posters

Gå ner

Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir  Empty Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir

Inlägg  Håkan tis nov 01, 2011 8:11 pm

Vi håller just nu på att få till en jaktdag ihop Very Happy Och allt är väl i stort sett klart,bara lite bekvämligheter kvar.

Vi kommer att jaga ihop på de bästa grismarkerna som finns att upprätta, i allafall här omkring Wink

Skitkul att vi får träffas och kul att bli nerbjuden till godsen söderut,ser fram emot flera träffar framöver grabbar!!
Vi ses snart!!!!

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir  Empty Sv: Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir

Inlägg  Andreas/Laska tis nov 01, 2011 8:29 pm

Ja man tackar för den fina inbjudan Håkan. Det är en ära att få jaga ihop med en så högt meriterad kopov som Emir är Very Happy Så nu gäller det för oss andra att se och lära. Ser verkligen fram emot det här och det ska verkligen bli super roligt att träffas och se lite fler kopovs jaga.

Andreas
Andreas/Laska
Andreas/Laska

Antal inlägg : 110
Join date : 10-05-18
Ort : Vetlanda

Till överst på sidan Gå ner

Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir  Empty Sv: Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir

Inlägg  Håkan tor nov 03, 2011 8:06 pm

Andreas!! För faan skärp dig Very Happy Very Happy Ingen läromästare här inte.Detta klarar ni galant allihopa, det är jag övertygad om!! Smile Vi kommer att träffas och ha kul med hundarna ihop och "vilt" det hoppas jag att det kommer finnas i massor.Vi har en bra dag ihop och förhoppningsvis kommer det att skjutas ordentligt för våra hundar. Hundförare nöjda och naturligtvis det viktigaste anser jag! Inga hundar skadade!!! Dog Hoppas oxå på nöjda skyttar!! Det är vårat mål helt enkelt Cool och ska bli skitkul att träffas allihopa !!!

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir  Empty Sv: Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir

Inlägg  Daniel Lindgren tor nov 03, 2011 9:15 pm

Håkan jag tror inte du förstår hur mycket detta erbjudande betyder för mig. Att ge Lovit en sånhär chans har man bara drömt om. Sen ska det bli så sjukt kul och jaga med andra Kopovägare. Nu ska det bli hårdkörning med spår och jakt innan vi åker Very Happy.


Daniel Lindgren

Antal inlägg : 30
Join date : 11-07-21
Age : 39
Ort : Täby

Till överst på sidan Gå ner

Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir  Empty Sv: Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir

Inlägg  Andreas/Laska fre nov 04, 2011 12:07 am

Ja du Håkan. Tycker verkligen Emir är en hund utöver det vanliga. Så jag kommer att titta hur han jobbar och se om det är något jag missat eller inte tänkt på i träningen med Laska. Jag är absolut inte missnöjd med Laska på något sätt utan tycker han jagar perfekt till den jakten jag bedriver. Förutom att han kan ta upp rådjur vid synkontakt ibland... Så det ska bli så otroligt roligt att träffa fler kopovs ( ja och även deras ägare också Very Happy )

Andreas
Andreas/Laska
Andreas/Laska

Antal inlägg : 110
Join date : 10-05-18
Ort : Vetlanda

Till överst på sidan Gå ner

Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir  Empty Sv: Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir

Inlägg  Håkan mån nov 07, 2011 2:45 pm

Det sköts ju 28 vilt där när vi var dit sist för två veckor sist.I onsdags när inte vi kunde, sköts det 29 vilt bla 17 grisar Very Happy

11 st utanför hägnet.I hägnet så trycker dom så hårt att du får i stort sett sparka dom i arselet.Det släpps bara bjäbb hundar där och vi andra får gå med ett stadigt tag i kopplet och försöka få ut viltet.Röda händer får man räkna med med jakt i koppel Wink

Det är för att inte riskera erfarna hundarna där utan de ska sparas till de andra såtarna.Onödigt med slagsmål för det kan du vara lugn för att det blir.

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir  Empty Sv: Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir

Inlägg  Andreas/Laska mån nov 07, 2011 11:28 pm

Låter som det kommer bli en spännande dag i Harg Very Happy
Andreas/Laska
Andreas/Laska

Antal inlägg : 110
Join date : 10-05-18
Ort : Vetlanda

Till överst på sidan Gå ner

Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir  Empty Sv: Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir

Inlägg  Daniel Lindgren tor nov 10, 2011 11:00 pm

Tror nog Lovit får springa lös. Hon är så pass försiktig (bjäbbig Very Happy) Sjukt taggad!!!! Vet du om det blir fler hundar är våra Kopovar?

Daniel Lindgren

Antal inlägg : 30
Join date : 11-07-21
Age : 39
Ort : Täby

Till överst på sidan Gå ner

Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir  Empty Sv: Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir

Inlägg  Håkan fre nov 11, 2011 9:34 am

Emir och Ich var ju och jagade på Hargs Bruk igen i onsdags 8/11.Vi hade 4 såtar som skulle jagas av.Det var inga restriktioner på älg.

I första såten så sköts det 6 älgar och 1 gris.

Jaktansvarig hade kommenterat såtens resultat med : Va bara det!!!

Då hade skyttarna bara tittat på han och sett fundersamma ut.Men han menade ju bara att det sköts "bara en gris"!! Very Happy

Emir fick tag i Ko,dubbelkalv samt ev. tjur.Dessa drev han tyvärr bakom skytt och över en trafikerad väg in på grannmarken.Där han drev dessa runt runt på marken.

Vi fick tag i han och åkte för att äta.Under tiden jagade man av hägnet utan hundar och där sköts det ett antal grisar etc.

I tredje såten på Fageröns sydliga del så vart det återigen grisjakt.Emir och Ich fick gå ut där på spetsen och försöka få ut grisarna ur vassen.Det vart ju jakt efter en liten stund och drevet gick rakt emot vassen på den västliga delen av udden.

Där simmade grisarna iväg till fastlandet med Emir och Ich som följde med en bit.Tillbaka igen och på en höjd så vart det drev igen och ner till samma ställe och så simmade de vidare.

Pass skytten stod en bit bort och såg 5- 6 grisar som hade simmat i omgångar från den vassen.Det sköts flera andra grisar bla en fin galt.

Nu har jag inte hört det exakta resultatet än men vad jag vet är att :

Det sköts 6 älgar c:a 15-20 grisar,räv etc s

I morgon blir det svågerns jaktmark med älgjakt och grisjakt.De har så mycket gris att de inte vill släppa älghundarna längre.De kommer att sitta (ikväll fredag) i nio kojor för att skjuta bort lite gris.

Och imorgon blir det alltså hundjakt på samma område.

När jag gick jaktprovet där förra året, så hade de oturligt nog skjutit bort 40 gris inför detta prov och med ett sånt stort urtag från marken så blir det ju inget vidare att komma och göra jaktprov.

Skitjakt på er Wink





Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir  Empty Sv: Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir

Inlägg  Håkan fre nov 11, 2011 11:56 am

Nu har jag fått summan av kardemumman.

6 älgar och 13 grisar och en räv.Dov, kron var ju inte tillåtet i denna jakt.

Summa 3 jaktdagar (älg och gris):

12 älgar och 46 grisar Shocked Very Happy

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir  Empty Sv: Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir

Inlägg  Håkan fre nov 11, 2011 10:03 pm

Kan väl tillägga att det är c:a 12 skyttar / jaktdag Wink

Har dom kul !!???? Skulle tro det va!!!

Finns det någon jaktmark i "Sverige som kan stå upp mot detta jaktresultat!!

Anmäl ert intresse här! Basketball

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir  Empty Sv: Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir

Inlägg  Andreas/Laska fre nov 11, 2011 10:49 pm

Låter som det går bra för er nu Very Happy Va ute med Laska en sväng idag. Antingen har han lite ont fortfarande eller så är han lite spak sen smällen i tisdags för det va inte samma fart i honom som det brukar vara. Får hoppas han är i form tills på onsdag Very Happy

Andreas
Andreas/Laska
Andreas/Laska

Antal inlägg : 110
Join date : 10-05-18
Ort : Vetlanda

Till överst på sidan Gå ner

Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir  Empty Sv: Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir

Inlägg  Håkan lör nov 12, 2011 9:22 am

Hoppas att han kryar på sig Andreas!!

Älgjakt och grisjakt idag på svågerns jaktmark.Men det är bara två hundar på 4500 hektar så vi får se vad som händer Very Happy

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir  Empty Sv: Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir

Inlägg  Håkan lör nov 19, 2011 1:01 am

I onsdags var vi åter igen på Hargs Bruk Smile

Lovit,Lesnik,Laska,Ich och Emir :)Det sköts 16 vilt och bla 1 älgko,gris etc.Kul att träffas allihopa och ha roligt ihop.

Nästa fredag kör vi hårt igen på bruket!!Wink

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir  Empty Sv: Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir

Inlägg  Andreas/Laska mån nov 21, 2011 1:28 am

Ja fy fasen va roligt det va att komma till Harg och låta hundarna jaga gris. För gris fanns det i massor Very Happy Inte varje dag hundarna jagar från morgon till kväll och det enda dom har uppe är gris! Vill tacka er som var inblandade för denna fina jaktdag.

Andreas
Andreas/Laska
Andreas/Laska

Antal inlägg : 110
Join date : 10-05-18
Ort : Vetlanda

Till överst på sidan Gå ner

Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir  Empty Sv: Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir

Inlägg  Håkan mån nov 21, 2011 2:45 pm

Tack själv och skitkul att träffas igen Very Happy

Roligt att det gick så bra för hundarna dessutom.Kul när kopovs får vissa sin bästa sida Very Happy

Vi hörs framöver!!

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir  Empty Sv: Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir

Inlägg  Daniel Lindgren mån nov 21, 2011 8:14 pm

Jag Håkan och Andreas det var fan den brutalaste jakt någonsin upplevt Very Happy. Som Andreas nämnde, hundarna hade gris i näsan hela dagen. Lovit gick faktiskt över förväntan bra med både egna upptag, drev och ett högt intresse för att hänga i. Det var ju för synd bara att den tredje såten blev avbruten så fort när vi gick ute på udden. Då låg hon i riktigt bra och fick grisarna i vattnet och drog efter Razz. Då vart jag riktigt nöjd. Hon fick ju en liten gris serverad på silverfat i första såten som Andreas styrde undan. Sen kommer jag nog sent glömma min trädklättring i hägnet.... den gav mig lite puls...... och de flesta ett gott skratt New . TAck Håkan för att du gav Lovit en riktig chans och tack ANdreas för trevligt sällskap och lärdom till en lite nybliven hundförare.

Danne

Daniel Lindgren

Antal inlägg : 30
Join date : 11-07-21
Age : 39
Ort : Täby

Till överst på sidan Gå ner

Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir  Empty Sv: Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir

Inlägg  Håkan mån nov 21, 2011 10:14 pm

Jävlar Danne om youtube varit med då har du blivit kändis Very Happy Very Happy Very Happy

Andreas!!!Kamera nästa gång om jag får be när "Stockholmarn e me" Wink Wink

Skämt åsido!Vem faan tar inte till trädet när en 120 kg galt med två knivar tar sikte Shocked Och jag förstår dig Andreas om tårarna kom!

Vilken syn!!! Very Happy Very Happy

Kul att det händer något i alla fall. Danne och Andreas ni är välkomna tillbaka när det passar enl "Bruket" och det är väl betyg som duger!

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir  Empty Sv: Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir

Inlägg  Håkan mån nov 21, 2011 10:16 pm

Och Tacka "Bertan" Ich, inte mig det är han som sköter kontakterna med Janne jaktansvarig på Harg. Very Happy Very Happy

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir  Empty Sv: Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir

Inlägg  Daniel Lindgren mån nov 21, 2011 10:22 pm

Absolut Håkan det är rätt! Tack Bertan för en oförglömlig dag! Sorry Embarassed

Ja det var väl nog tur att Andreas inte han ta upp kameran Laughing . Youtube är ju som sagt stort Cool. Ja det känns ärofyllt att vara välkommen igen och kan jag kommer jag direkt!!!! Tror nog Lovit gärna kommer också Laughing

Daniel Lindgren

Antal inlägg : 30
Join date : 11-07-21
Age : 39
Ort : Täby

Till överst på sidan Gå ner

Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir  Empty Sv: Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir

Inlägg  Andreas/Laska tis nov 22, 2011 1:13 am

Ja där hade Daniel tur att jag fortfarande är nöjd med min gamla mobil med trasig kamera. Very Happy Ja det hade varit nått att fånga det på film Laughing

Tack Bert för att man fick komma med och gå med hundarna!

Andreas
Andreas/Laska
Andreas/Laska

Antal inlägg : 110
Join date : 10-05-18
Ort : Vetlanda

Till överst på sidan Gå ner

Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir  Empty Sv: Lovit,Laska,Lesnik.Ich och Emir

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet