Rimdalens Kennels forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst

2 posters

Gå ner

Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst Empty Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst

Inlägg  Håkan ons jul 20, 2011 12:48 am

Hej alla Kopovägare

Tänkte ge lite tips och värt att tänka på inför ev deltagande i SSDV:s jaktprov i höst. Hoppas nu att så många som möjligt "vågar" testa sin hund i höst.

Tycker helt klart att man ska ge hunden en chans att visa vad den kan i ett jaktprov!! Skulle själv gräma mig om jag aldrig fick veta hur bra han kan vara och bli i momentet jakt!

Jag och Emir gick ju detta prov i höstas, utan framgång kan man väl säja.Men som sagt:

Ibland så går det inte som man vill hur gärna man än önskar.Men kan väl försöka delge er min lärdom av detta prov och de rättigheter man som hundförare har.

Kortfattat vad som gäller när det gäller domarnas skyldigheter mot dig som hundförare:


§ 18 Domarnas skyldigheter
under jaktprovet

Domarna ska sträva efter att göra provet så
jägarmässigt enkelt som möjligt. Domarna
ska också vara behjälplig så att hunden får
tillfälle att på bästa sätt visa upp sina kunskaper
i samtliga sex bedömningsmoment

Jätteviktigt att du som hundförare ser till så att du känner att du fått "bevisa" din hunds färdigheter under jaktprovet.

Ta för dig mot domarna!Annars riskerar du att tycka att provet löpt på utan att du känner att alla de 6 momenten inte kunnat bedömts rättvist mot din hund!!
Du kommer att stå där efter provet och tycka !!

: Va fan hände med de olika momenten i din hunds bedömning!Har dom verkligen sett allting!!

De är helt klart upp till dig att hålla koll på de olika momenten för att själv bli nöjd med att din hund bedömts så rättvist som bara är möjligt denna provdag.

Ur reglerna:

:Provet avser att pröva hundens vilja och
förmåga att självständigt avsöka ett terrängavsnitt
eller bedriva jakt

Helt klart!!

Men tänk på att denna egenskap hos hunden, bedöms kanske i ditt första släpp i första såten.Som domare så ser du ju redan där hur hunden jobbar och då är detta moment klart!!Eller hur!!

Momenten kan vara:

20:1 Sök och upptagningsförmåga

20:5 Lydnad och samarbete


Därför är det jätteviktigt att du INTE går ut i din andra såt för dagen och bara släpper hunden vind för våg!

Utan nu ska din hunds arbete med vildsvin bedömas!! Inget annat är viktigt!!

20:2 Jaktarbete (drev eller
gångstånd)

20:3 Mod/Ståndarbete

20:4 Skall och skallmarkering

20:6 Kondition och jaktlust

Mitt råd är att se till att du har vildsvin i närhet eller färskt viltspår när du släpper din hund.Och kom ihåg!!Domarna ska bedöma din hunds arbete med vildsvin!!!

Inget annat är viktigt just nu igentligen i detta skede!!

Jag visste detta!!Men släppte Emir på domarnas uppmanan, trots färska älgspår i såten!!

Vad hände !? Efter att sökt ut i såten och inte hittat färska grisspår?Jo han tog det som var färskast !!Älg!!Han tog upp älgarna som vi sett gått ur såten vi skulle jaga av!Och c.a 600 m in i såten på andra sidan vägen så blev det jakt!Han drev sedan dessa älgar 1.5 km från oss och grannlaget avslutade drevet!!

Två älgar sköts av grannlaget och det tog avsevärd tid att få tillbaka Emir!!!

Gör inte om mitt misstag!!

Domarna ska bedöma hundens grisarbete och inget annat !! Vilket jag påpeka för domarna efter såten och när min hund bedömdes!!Men då hade som sagt provtiden runnit ut och jag får skylla mig själv!!!

Gör inte om mitt misstag ni som går provet i höst.

Stå upp mot domarna och se till att din hund bedöms så bra som möjligt i alla moment!!




Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst Empty Sv: Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst

Inlägg  Andreas/Laska fre okt 28, 2011 12:59 am

Jag är ju lite sugen på att gå jaktprov med Laska. Men är kanske lite trög för jag fattar inte. Behövde jag vara medlem i sskk? Det verkar i alla fall som dom har förtur eller? Kan man ringa dig Håkan? Är ju inte så duktig på datorer så kanske jag kan få lite tips om hur jag ska gå till väga över telefonen.

Andreas
Andreas/Laska
Andreas/Laska

Antal inlägg : 110
Join date : 10-05-18
Ort : Vetlanda

Till överst på sidan Gå ner

Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst Empty Sv: Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst

Inlägg  Håkan fre okt 28, 2011 1:15 am

Självklart kan du ringa mig Andreas

Ring när det passar 070-3411417

Den har jag med mig jämt Very Happy

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst Empty Sv: Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst

Inlägg  Andreas/Laska lör nov 05, 2011 11:44 pm

Blev uppringd av Calle Berg innan. Han hade sett att jag var intresserad av att gå jaktprov. Efter ett mycket trevligt samtal så har jag nu skickat iväg ett mail till prov ansvarig i SSKK. Lite svårt att hitta en ledig dag när man inte är uppbokad av jakt sen tidigare. Men det ser ut som att det kan bli en dag som passar när SSKK ska ner till boxholm och jaga. Hoppas det ligger lite gris där så Laska får en chans att visa vad han går för Twisted Evil Är nog ensam om att delta än så länge så häng på och visa vad era hundar går för. Fan va kul det ska bli! Very Happy

Andreas
Andreas/Laska
Andreas/Laska

Antal inlägg : 110
Join date : 10-05-18
Ort : Vetlanda

Till överst på sidan Gå ner

Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst Empty Sv: Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst

Inlägg  Håkan sön nov 06, 2011 5:33 pm

Kanon Andreas Det är jättefina marker du kommer till. Boxholms skogar har väldigt mycket vilt samt sparsamt med jaktdagar.Det som fastnade på min näthinna,var säkerheten framför allt! Passen var som alltid mycket noga utmärkt med förbjuden skjutriktning,jaktledaren ville ha full kontroll över skyttar samt hundförare. Som hundförare måste du begära skjuttillstånd! Och detta kan du endast få genom lägesbeskrivning: vad har hänt?Är din hund i fara ? Var i såten befinner du dig?Du måste berätta klart och tydligt var du befann dig i såten innan tillstånd gavs att avlossa skott.Och naturligtvis så får du ta ansvar för dina beslut i slutändan.Självklart!! Bra att forumet uppmärksammas och de funderingar vi tar upp här löses av ansvariga Very Happy Calle,bra jobbat Som jag sagt tidigare: Hoppas att fler får arsl...t ur vagnen Wink och Japp Andreas!! Många är det inte om ens någon förrutom, skåne falken Very Happy Kör hårt nu ni båda!!!Lyft fram rasen Cool

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst Empty Sv: Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst

Inlägg  Andreas/Laska sön nov 06, 2011 5:53 pm

Väntar med spänning på svar ifrån prov ansvarig hos SSKK. Så man får ett fast datum och att det är helt spikat. Hoppas på att mycke gris skjuts för Laska framöver så han är riktigt taggad när det ska gås jaktprov Very Happy Ska även bli roligt att få Laska "bedömd" av dig Håkan så man kanske ser om man ska hård köra nått innan provet. Sen gäller det förstås att hitta gris så man inte släpper och det står nått annat vilt bakom nästa buske som han börjar jaga i stället.

Andreas
Andreas/Laska
Andreas/Laska

Antal inlägg : 110
Join date : 10-05-18
Ort : Vetlanda

Till överst på sidan Gå ner

Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst Empty Sv: Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst

Inlägg  Håkan fre nov 18, 2011 9:05 pm

Nu kommer en snyting igen till jaktprovsansvariga i SSKK Evil or Very Mad

Se till att för fan få fram ett jaktprovs datum i tid och vela inte så förbannat!!!!!

Har ni äntligen fått intresserade medlemmar så!:

Se för faaan till att få till ett datum.

Bra hundar är uppbokade långt före jakten Very Happy Och Bertil är det inte dags att ta sin uppgift på allvar nu eller!!!


Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst Empty Sv: Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst

Inlägg  Håkan sön nov 20, 2011 2:06 am

Ok nu vet jag.

Man kan helt enkelt inte anordna ett jaktprov i Boxholm pga för få anmälda!!En hund anmäld!!
Men SSKK,ni har ju öppnat upp för betäckning utan jaktprov så vad tror ni????

Calle för faan Shocked Ta tag i det här innan det är försent!!

Det paras ju för fullt i Skåne utan täckning för kullarna Evil or Very Mad

Finns alldeles för många lycksökare,med skithundar, odugliga spårhundar, men försöker tjäna pengar på sin dåliga investering.

Men de är ju medlemmar i SSKK trots allt "om de vill"!

Kasta ut dom och jag betalar dubbellt för medlemsskap i SSKK

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst Empty Sv: Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst

Inlägg  Andreas/Laska mån nov 21, 2011 1:10 am

En anmäld är väl ändå en anmäld? Står ju inget om minsta antalet deltagare vad jag kan se. Det är ju det här jag betalat medlemsavgift för! Men om det inte blir nått prov så kanske det är dags att berätta det för mig snart då.

Andreas
Andreas/Laska
Andreas/Laska

Antal inlägg : 110
Join date : 10-05-18
Ort : Vetlanda

Till överst på sidan Gå ner

Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst Empty Sv: Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst

Inlägg  Andreas/Laska mån nov 21, 2011 1:19 am

Hmm undrar hur många deltagare det behövs? Vildsvinsprovet är väl öppet för alla drivande hundar? Jag kan anmäla min wachtel också Very Happy Eftersom det verkar som kopovägare inte tycker det är viktigt att gå jaktprov så kan jag nog skramla fram några andra wachtlar som också vill gå jaktprov. Sen är det ju inte så lätt att få anmälda hundar till Boxholm när det inte står någonstans om var och när det finns möjlighet att gå provet...

Andreas
Andreas/Laska
Andreas/Laska

Antal inlägg : 110
Join date : 10-05-18
Ort : Vetlanda

Till överst på sidan Gå ner

Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst Empty Sv: Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst

Inlägg  Håkan mån nov 21, 2011 11:20 pm

Jajjemän Andreas!! I mån av plats, så är andra jakthundar välkomna i SSKK:s jaktprov. Men naturligtvis enligt klubbreglerna: så har ju medlemmarnas hundar förtur före andra raser. Men tydligen så har ju SKKS: kopovs fått stora skälvan att avslöja sig Twisted Evil Ni som så med framgång deltagit i SKK:s unghundsprov i Boda!! Rolling Eyes och blivit "godkända" !! Var är ni alla framgångsrika hundägare när det gäller allvar på det "enda riktiga" jaktprovet i Sverige!!! Och när ni tagit er igenom det provet så kommer det enda absolut viktigaste jaktprovet!!: I Slovakien och Tjeckien, där jag rankar Tjeckiens högsta jaktprov som det tuffaste!!! När ni gjort detta jaktprov med hund som 2 : åring(Slovakien) Tjeckiens högsta(3 åring) då är jag den första att gratullera till ett bättre resultat än Emir. Men innan dess Very Happy Very Happy Ursäkta Andreas men nu hetsa jag upp mig igen Wink Vart en snyting till SSKK igen pga Emirs icke accepterande!!!Men de kommer aldrig att få något av hans gener så det känns helt OK. Calle har ju gener, genom syrran till Emir.Och hoppas att det genererar något gott till den valpen!!

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst Empty Sv: Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst

Inlägg  Andreas/Laska tis nov 22, 2011 2:23 am

Ja vi får se hur det går. Tycker det är konstigt att det inte är någon som anmäler sig för prov med sina kopovs. Jag kan väl inte vara ensam om att ha en kopov som jagar gris??? Va gör det om det skulle gå åt skogen den dagen. Jakt är ju som det är Ibland lyckas det och ibland inte. Jag vet inte om jag är konstig men skulle aldrig svärta ner en ras genom att para med min hund om det inte finns papper på hur den är i skogen. Så gå lite jaktprov så det finns material för både mig och alla andra framöver.

När jag är på jakter så blir jag ibland tillfrågad om vilken kopov man ska köpa och jag svarar då. Att det man kan göra för att på största möjliga vis köpa en bra hund är titta hur föräldrarna presterat och det är inte lätt utan att dom gått prov. Det andra är att titta på åldern på föräldrana. Har svårt att tänka mig att en 1,5-2 år gammal hund visat hur den kommer att bli jaktmässigt. Det tredje som är det osäkraste är att få berättat av uppfödare hur föräldrarna jagar utan att kunna bevisa det. Man kan ju säga va fan som helst utan att ha papper på det!

När jag var på utställning i Växjö med Laska så var det med en annan Kopov där. Jag frågade hur den var i skogen och fick då svaret att dom hade inte jagat mer än ett par gånger med den bara för att den inte skulle bli skadad så det påverkade utställnings priserna. För det va ju så man fick en fin hund som man kunde avla på. Sen frågade tjejen hur Laska blivit så välmusklad. Jag sa att dom springer han till sig i skogen och under mina motions pass. Fick till svar att dom också motionerade hundarna. En 15-30 minuters promenad morgon och kväll...

Skulle aldrig i livet para min hund med en sådan. Det är ju verkligen att förstöra rasen. Om man resonerar så kan man ju lika gärna föda upp pudlar. Men det går väl inte att tjäna lika bra med pengar på det som att lura jägare som sen står där lurade med en hund som kanske inte jagar som den ska...

Andreas
Andreas/Laska
Andreas/Laska

Antal inlägg : 110
Join date : 10-05-18
Ort : Vetlanda

Till överst på sidan Gå ner

Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst Empty Sv: Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst

Inlägg  Andreas/Laska mån dec 05, 2011 9:57 pm

Ja jag hade ju anmält mitt intresse för att gå jaktprov med Laska hos sskk. Blev uppring av Calle Berg som sa att jag skulle ta kontakt med tävlings ansvarig. Calle var mycket trevlig så jag beslutade att kontakta tävlingsansvarig. Men när jag inte får svar av tävlingsansvarig utan måste skicka ett mail till började jag undra hur det skulle sluta. I hans svar så skrev han att han skulle höra av sig inom ett par dagar. Tittade mailen varje dag i en vecka men inget svar! Nä då vill dom väl inte ha med mig då tänkte jag. Sen får jag ett mail 19 dagar senare där det står att jag ska svara snarasst om jag ska vara med. Detta endast 6 dagar innan provet som är en vardag! Jag hade ingen möjlighet att kunna närvara då jag inte kunde ändra på mina inbokade saker med så kort varsel. Mycket dåligt av sskk!

Andreas
Andreas/Laska
Andreas/Laska

Antal inlägg : 110
Join date : 10-05-18
Ort : Vetlanda

Till överst på sidan Gå ner

Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst Empty Sv: Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst

Inlägg  Andreas/Laska mån dec 05, 2011 10:10 pm

Fick ett svar av Bertil som är provansvarig nu. Bifogar våran konversation. Detta va anledningen till att det blev så fördröjt.

Hej Andreas! Det är inte jag som står för marker och domare. Boxholms skogar hade köpjakter den 4 och 6 december och Kopovklubben skulle hålla med hundar mot att få döma hundar dagen mellan köpjakterna. En efter en backade köparna av jakterna ur men de lyckades till slut få tag i några betalande jägare och kunde låta oss få döma hundar som planerat den 5 december. Detta var inte klart förrän jag mejilade dig. Kontakten med de få domarna håller Anders Widersson i. Du är naturligtvis välkommen att starta på egen mark men du måste vara medlem i klubben. När det gäller prov så ska provdag bestämmas senast 5 dagar före start. Jag bortser naturligtvis helt från varifrån hundarna kommer och låter de som vill starta om det går att ordna marker och domare. Mvh/Bertil________________________________________

Från: Andreas Svensson [svonsson@hotmail.com]Skickat: den 3 december 2011 22:20Till: Bertil LarssonÄmne: RE: SV: SV: jaktprov. När du Bertil skrev att du skulle höra av dig inom några dagar så trodde jag inte direkt att det va 19 dagar... Tycker det här är väldigt märkligt. Ni annonserar på hemsidan att ni har datum i december och att folk ska anmäla sina hundar. Men att höra av sig 6 dagar innan ett jaktprov och säga att det finns plats tycker jag är fruktansvärt dåligt. Denna dagen är desutom en vardag. Tror ni inte att man måste planera sånt här så man kan ta ledigt och att man inte är upptagen på annat håll? Men det kanske är för att jag har hundar från Rimdalens jag blir behandlad på detta sätt? Nä jag ordnar med egna domare på egna marken istället och ni lär ju aldrig mer få någon medlemsavgift från mig i alla fall! Så jävla dålig stil!

Andreas > From: bertil.larsson@sobernet.nu> To: svonsson@hotmail.com> Date: Tue, 29 Nov 2011 11:00:33 +0100> Subject: SV: SV: jaktprov.>> Hej Andreas!>> Du får starta din hund på jaktprov måndagen den 5 december på Boxholms skogars marker. Bekräfta snarast att ni kommer.>> Mvh/Bertil> 073-53xxxxxx> ________________________________________>

Från: Andreas Svensson [svonsson@hotmail.com]> Skickat: den 10 november 2011 22:33> Till: Bertil Larsson> Ämne: RE: SV: jaktprov.>> Ok tack för svar.>> Andreas>> >

From: bertil.larsson@sobernet.nu> > To: svonsson@hotmail.com> > Date: Thu, 10 Nov 2011 21:50:55 +0100> > Subject: SV: jaktprov.> >> > Hej Andreas!> >> > Vi jobbar på att få fram 4 domare till måndagen den 5 december då vi får ha jaktprov på Boxholms skogars marker. Går det kan vi döma 4 hundar och då kan du få starta. Jag återkommer inom några dagar.> >> > Mvh/Bertil> > ________________________________________> >

Från: Andreas Svensson [svonsson@hotmail.com]> > Skickat: den 10 november 2011 20:54> > Till: Bertil Larsson> > Ämne: jaktprov.> >> > Hej jag har skickat tidigare och frågat om det fanns något datum för jaktprov när ni ska till Boxholm. Vore tacksam för svar så man kan planera in det i så fall.> >> > Mvh> > Andreas

Andreas/Laska
Andreas/Laska

Antal inlägg : 110
Join date : 10-05-18
Ort : Vetlanda

Till överst på sidan Gå ner

Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst Empty Sv: Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst

Inlägg  Håkan ons dec 07, 2011 7:37 pm

Hej Andreas

Bertil:

"Du är naturligtvis välkommen att starta på egen mark men du måste vara medlem i klubben".

Skitsnack och det här har dom försökt med tidigare.Låst upp jaktprovet till att endast medlemmar i SSKK kan starta.Fel, fel, fel!!

Du ska vara medlem i någon av rasklubbarna anslutna under SSDV för att kunna gå jaktprovet.Annars ska de ha ändrat det i år??

Lycka till nu Andreas och det där fixar du på egen hand Very Happy.




Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst Empty Sv: Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst

Inlägg  Andreas/Laska ons dec 07, 2011 11:55 pm

Ja du Håkan ordnar jag bara dommare så ordnar Laska jakten!

Pratade med han med Laikorna om jaktprov idag när vi var ute och han trodde jag skämtade när jag berättade hur det gick till här! Han tyckte det va under all kritik att hålla på så här och undrade om jag inte skulle byta ras för det kommer sluta med att det blir massa skit hundar efter ett tag när det avlas på fel individer eftersom det inte finns tillräkligt med hundar som går jaktprov som man kan välja mellan och det är det ju viktigaste kvittot på att den är bra jaktmässigt.

Andreas
Andreas/Laska
Andreas/Laska

Antal inlägg : 110
Join date : 10-05-18
Ort : Vetlanda

Till överst på sidan Gå ner

Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst Empty Sv: Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst

Inlägg  Håkan tor dec 08, 2011 2:09 am

Jag har ju retat mig lite över det som står under mitt jaktprov 23/10 2010

Ur hunddata på SKK:

2010-10-23

Domare 1

ANDERSSON KENT

Domare 2

FREDRIKSSON LEIF

Pris: 0
Sök & upptag: 03
Jaktarbete: 03
Mod - ståndarbete: KEP
Skall: KEP
Lydnad: 05
Kondition jaktlust: 05
Poäng: 16


S37007/80

BODILS UNICORN X

H

Släthårig Foxterrier

2010-10-23

Pris: 0

Sök & upptag: 02

Jaktarbete: 02
Mod - ståndarbete: K
Skall: K
Lydnad: 05
Kondition jaktlust: 05
Poäng: 14

Va faan kom den hunden ifrån!!! Släthårig Foxterrier!!!

Dessutom var den 30 år gammal vid provet. Född 1980 03 03
Jag tror bestämt att den redan var död när mitt jaktprov avlades.

Vilket jävla jaktprov den gjorde trors allt!! Very Happy

5 av 6 på lydnad och Jaktlusten trots åldern 5 av 6 inte dåligt pinkat.

Har mejlat Kjell Bräster att få bort detta Wink


Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst Empty Sv: Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst

Inlägg  Andreas/Laska tor dec 08, 2011 2:35 am

Ja det har nog blivit lite tokigt där Laughing
Andreas/Laska
Andreas/Laska

Antal inlägg : 110
Join date : 10-05-18
Ort : Vetlanda

Till överst på sidan Gå ner

Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst Empty Sv: Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst

Inlägg  Håkan tor dec 08, 2011 2:33 pm

Mycket snabbt och bra svar från Kjell Bräster!!!Skickade igår kväll!! Very Happy


På min fråga om denna hund och om han kan ta bort denna felaktighet:

Hej Håkan

Ja det kan jag.

Bodils Unicorn är Sveriges mest meriterade hund., då den har alla championattitlar en hund inom SKK överhuvudtaget kan erhålla.

Detta beror på att Unicorn används som dummie (testhund) när SKKs IT-avdelning testar ett ny resultatrapporteringsfil för nytillkomna prov.
Men jag skickar ett mail till SKKs IT-avdelning och ber dem ta bort Bodils Unicorn från det aktuella provet.

Bästa hälsningar

Kjell Bräster
sekreterare SKKs JhK

Snabba svar som alltid från Kjell så ska det se ut Very Happy

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst Empty Sv: Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst

Inlägg  Andreas/Laska tor dec 08, 2011 3:53 pm

Ja jag tyckte att bodils unicorn va ett konstigt namn Laughing

Fick svar av Kjell Bräster om vem jag skulle kontakta för att boka dommare för provet. Så det ska nog lösa sig det här. Very Happy

Andreas
Andreas/Laska
Andreas/Laska

Antal inlägg : 110
Join date : 10-05-18
Ort : Vetlanda

Till överst på sidan Gå ner

Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst Empty Sv: Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst

Inlägg  Håkan tis dec 13, 2011 2:39 pm

Håkan skrev:Hej Andreas

Bertil:

"Du är naturligtvis välkommen att starta på egen mark men du måste vara medlem i klubben".

Skitsnack och det här har dom försökt med tidigare.Låst upp jaktprovet till att endast medlemmar i SSKK kan starta.Fel, fel, fel!!

Du ska vara medlem i någon av rasklubbarna anslutna under SSDV för att kunna gå jaktprovet.Annars ska de ha ändrat det i år??

Lycka till nu Andreas och det där fixar du på egen hand Very Happy.

Hej Håkan

Nedan finner du ett urklipp av SSDVs jaktprovsbestämmelser. Dessa säger att man måste vara medlem inom SKK organisationen. Nu när SSDV formellt är en specialklubb måste denna skrivning ändras. Dock kommer att gälla, i likhet med alla andra specialklubbar, att medlemskap krävs inom aktuell specialklubb, oavsett vilken ras man avser att starta. Det kommer även att ändras så att om det är platsbrist vid ett ordinarie prov arrangerat av en rasklubb, har aktuell rasklubbs egna medlemmar företräde.

Så svaret på din fråga är att det räcker med att du är medlem i någon av SSDVs rasklubbar.

Hälsningar

Kjell Bräster
sekreterare SKKs JhK




Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst Empty Sv: Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst

Inlägg  Håkan tis dec 13, 2011 3:21 pm

Så Kjell Bräster är det inte dags att vrida om örona på B Larsson samt A. Widesson(ledamot i SSDV) när man ideligen ljuger i mejl att man "MÅSTE" vara medlem i SSKK för att kunna gå jaktprov under SSDV regi.

Jävlar va förbannad jag blir, och sedan sno åt sig jaktprovsbetalningen på 250 kr /hund +medlemsavg. när du redan kanske är medlem i en annan rasklubb och redan betalat en medlemsavgift!!!

Denna klubb SSKK har aldrig och kommer aldrig att lära sig att ta hand om sina medlemmar och det är där vi står idag, med en klubb utan medlemmar.

Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst Empty Sv: Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst

Inlägg  Håkan mån dec 26, 2011 12:34 am

För information till de som ska gå jaktprov 2011-2012!!

Räkna "inte" med att få ett svar från A. Wid Censor (ssdv) inom två veckor!!Tidigare jaktprovsdeltagare fick ju svar 3 dagar före startdatum i Boxholm!! Rulez

Ett stort jävla skämt!!! Evil or Very Mad

Nytt datum inlämnat för länge sedan av samma startdeltagare och inget svar från Stolp skottet Wi Censor

Är jag förvånad Stop Nej inte från en persson som ville ta bort titeln" Årets Slovensky Kopov 2008" och körde över styrelsen i dåtida SSKK, när titeln skulle gå till Rimdalens Kennel och Emir Twisted Evil

Hur fan kan SSDV ta in denna persson när K. B vet så väl vad han går för!!

Jag och andra kommer aldrig mer att utsätta oss för dessa stolpskott och kommer framöver att ta ett steg längre!

Att helt enkelt få våra hundar bedömda av 100-årig expertis och INTE av SKK:s sk. utbildade domare Rolling Eyes .

4 Jaktprov hitills under SSDV och i rasen Slovensky Kopov.

Flipp eller Flopp anyone

En jäv..a stor FLopp är väl det minsta man kan säja!!!








Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst Empty Sv: Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst

Inlägg  Andreas/Laska ons dec 28, 2011 11:11 pm

Nu har det hänt grejer. Har inte varit inne här på några dagar men har fått klart besked nu vilka dommare jag får och allt är löst. Så nu ser jag fram emot att få gå provet. Men helt klart så har det varit väldigt tungrott hitills, Men måste faktiskt försvara Wideson lite. Han har faktiskt förklarat det mesta nu och allt är löst. Verkar som det är dommare som är utbildade men har fullt upp med annat under jaktsäsongen. Så Wideson kommer faktiskt ner själv så jag får ihop 2 domare. Sen är det ju bara hoppas att allt fungerar och att grisarna hjälper till så det inte blir upptag 2 km bort eller att det blir upptag och direkt drev rakt ifrån så det inte går att bedömma så lätt. Men det är ju som alltid med jakt, ibland går det bra och ibland inte!

Sen tycker jag att vi ska försöka planera ihop en jaktprovs resa tills nästa år så jag också kan vara med och jämföra provet i sverige med det i slovakien eller tjeckien =) annars kanske det går att ordna en jaktresa så vi kan jaga med våra hundar.

Andreas
Andreas/Laska
Andreas/Laska

Antal inlägg : 110
Join date : 10-05-18
Ort : Vetlanda

Till överst på sidan Gå ner

Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst Empty Sv: Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst

Inlägg  Håkan tor dec 29, 2011 9:29 pm

Va skönt Andreas att det löst sig med jaktprovet och Stort Lycka till nu! Grisarnas samarbete är väl som det är och det är väl bara att hålla tummarna Smile

Det är väl det som skiljer lite mellan Slovakien och framför allt Tjeckien, man har ju så mycket gris så att man kan verkligen bedöma sin hund under dessa två dagars jakt.Och naturligtvis kondition och jaktlust då hunden ligger ute och driver gris nästan hela tiden i såtarna och det tar ordentligt på hunden Wink Men du har ju varit med lite på Harg så dessa moment blir inga problem för Laska Very Happy.

Sedan som jag skrivit tidigare:

Viktigaste av allt och prio nr 1 är att hundens jobb på gris.Och där ska alla resurser sättas in,pass skyttar,observatörer,hundförare, ja alla som kan ha sett hundens jobb.Har du en storsökt hund så kommer ni kanske aldrig i närheten av ståndet för bedömning.

Och två domare och "endast" deras iaktagelser i hundens betygsättning är ibland inte tillräckligt.Domarna kan lyssna med pass skyttarna vad hunden drivit, men när det gäller poängsättning och pris så är det endast vad domarna själva ha sett.

Ett jaktprov kostar ju en slant, minst 3000 kr beroende var domarna bor samt inklusive jaktprovsavgift.

Men det är som det är och skit i det nu Rolling Eyes

Skitjakt Andreas Very Happy Very Happy





Håkan

Antal inlägg : 208
Join date : 10-03-03
Age : 60
Ort : Gimo

Till överst på sidan Gå ner

Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst Empty Sv: Lite tips om du ska gå SSDV:s jaktprov i höst

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet