Rimdalens Kennels forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Jaktprov med Laska

Gå ner

Jaktprov med Laska Empty Jaktprov med Laska

Inlägg  Andreas/Laska lör jan 07, 2012 10:28 pm

Ja i fredags gjorde jag ett jaktprov med Laska. Det började ju hyfsat med att han stötte upp 2 rå 20-30 meter från sig. Han brukar ju inte ta rå men bara för det är prov så gör han väl det. Men han ignorerade dom totalt och fortsatte sitt sök. Vi skulle gå längs en vass och sen vända upp på en kulle. När vi är på väg ser jag vi tre rå som blivit stötta av annan hund. Dom kommer mot oss över en åker och jag kallar in Laska. Tar tag i gps halsbandet för säkerhetskull. Rå svänger mot oss och passerar 15-20 meter vid sidan av oss Shocked Laska rycker några gånger men förklarar att det inte är önskvärt. Kopplar och går någon minut innan jag släpper igen. Han bryr sig inte trots att vi korsat löpan och han sett dom springa förbi på nära håll. Tyvärr va det inga grisar i vassen då vattnet va för högt. Han söker vidare och korsar då rå löpan en bra bit bort samt går en liten bit i den innan han vänder av bort från den igen. Mycket nöjd med detta då jag ej vill att han jagar rå! Efter en timme ungefär så händer något och han slutar söka ut. Går och undrar om det är för att det va dåligt med spår av gris. Går vidare upp i såten där två andra hundar hittat en flock grisar men det är inget drag i honom alls. Fan va konstigt. Efter 2 timmar bryter vi för paus och såt byte. När jag släpper honom igen så är han stel och konstig. Haltar ibland med vänster och höger ben om vart annat. Vill inte springa utan går. Dom gångerna den här hunden går är när den har koppel på sig annars brukar det va full fart. Vi kollar tassar och ben men ser inget. Han har nu fått en ihop krupen ställning och vi vänder mot bilen. Så djävla typiskt att han ska göra sig illa när det är prov! När jag skulle lyfta in honom i bilen morrade han åt mig. Sen låg han bara ihopkurad i buren resten av vägen. Hemma så bar jag in honom och han gick väldigt stelt och la sig på en filt jag la ut. Där låg han hela kvällen! Han brukar alltid hoppa upp i soffan där han har sitt favoritställe så han hade nog väldigt ont... När jag skulle lägga mig ville han inte gå i trappen utan jag fick bära honom. Men idag har han kommit upp i soffan krypandes och inte hoppandes som han brukar göra. Så om det inte släppt imorn så åker jag till hundfysioterapeften som har rehabcentret här och kollar honom. Väldigt skumt är det i alla fall.
Så det blev ju inte riktigt som jag trodde det skulle bli...

Andreas
Andreas/Laska
Andreas/Laska

Antal inlägg : 110
Join date : 10-05-18
Ort : Vetlanda

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet