Rimdalens Kennels forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Fredskog med Laska och Lesnik

Gå ner

Fredskog med Laska och Lesnik Empty Fredskog med Laska och Lesnik

Inlägg  Andreas/Laska tor aug 12, 2010 4:10 pm

Jag hade bokat in mina hundar på fredskog för en längre tid sedan eftersom att jag skulle utomlands på semester. Jag har En Wachtel på 4år och Laska på 2år. Sen blev det så att jag tog hand om Lesnik också. Hade inte tänkt lämna honom i hägnet först utan tänkte att han behövde mer tid hemma för att känna sig mer trygg där. Men väl nere i fredskog såg jag på Lesnik att det där tyckte han va kul och han sträckte verkligen upp sig efter att ha varit lite osäker. Så jag hörde med Anders där nere och lyckades få dom till att ta hand om Lesnik också. Dom blev ordentligt motionerade med 2-3 släpp varje dag i takt med vad dom orkade. Så efter 9 dagar när jag hämtade dom så va dom väldigt glada att se mig mig men ännu gladare att bli släppta i hägnet en sista gång Laughing Tyvärr så var det folk i det svåra hägnet så det fick bli i det lätta istället eftersom det va ledigt. Såg direkt på Laska att han va lite trött efter veckan. Men han stack iväg och hittade grisarna efter en stund och skällde på för fullt. Men tycker inte det är så roligt med grisar som bara står still trotts att han försöker få fart på dom. Men han kämpade på och efter 25-30 minuters skällande så sköt jag en gris för honom. Det va hans första gris och han tyckte det va lite konstigt när det small men så det tog 10- 15 sekunder innan han fattat va som hänt och han började skälla medans grisen gjorde några sista ryckningar. När han stog och drog lite i grisen va han oerhört stolt Very Happy Så det blev en väldigt bra avslutning på veckan för honom. Sen blev det Lesniks tur. Han va helt tokig när jag släppte in honom i hägnet. Han sprang iväg direkt och letade efter grisarna. Efter en liten stund så hittade han dom och började skälla. Han låg på lite dåligt precis som Laska men antar att var smarta och kännt själva att dom var trötta. Han skällde i ca 10-15 min innan han blev trött. Men han ville dock inte lämna grisarna för det det utan följde efter dom på håll. Så det blev till att jaga Lesnik för mig istället Very Happy Så det kommer bli oerhört kul i skogen i höst. Hade även med en kompis som fotade och filmade där nere. Bildkvaliten e som den e med tanken på att det spöregnade där nere... Synd bara att han råkade vinkla videokameran precis när jag sköt så det inte kom med. Men med den vanliga kameran så fick han visst lite bättre bilder. Ska se om han kan lägga upp dom åt mig. Filmen på Laska och Lesnik ligger på youtube. Sök på 90 kg vildsvin fredskog...

Mvh Andreas
Andreas/Laska
Andreas/Laska

Antal inlägg : 110
Join date : 10-05-18
Ort : Vetlanda

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet